vertaling tolk gevraagd

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 14

vertaling tolk gevraagd

hallo , kan iemand mij helpen met het vertalen van het volgende ?

The gray aluminum slush is nearby impossible to filter out of the solution, but with the addition of 5Oml of 15% NaOH it becomes a white solid, and quite filterable. Now filter out the solids (you will be keeping the THF solution), and then wash the filter cake with a litth extra THF. Combine the THF filtrate and the washings into a boiling flask.

De eerste zin snap ik , maar dan weet ik niet precies wat bedoeld wordt.

Er wordt dus een witte stof afgefilterd en gewassen met THF (tetrahydrofuran).

En wordt dan het filtraat gemengd met de THF-oplossing waarmee de witte stof gewassen werd? wat voor nut heeft dat ?

Berichten: 2.399

Re: vertaling tolk gevraagd

:x

Je doet het orginele THF er door, en dan gebruik je nog wat wasoplossing (ook THF). De doorgelopen THF en de wasoplossing (dus ook THF) voeg je samen, zo lees ik het. Dus niet de koek die op het filter ligt :)

edit: misschien lees ik nu jouw antwoord ook verkeerd. Maar je combineert de oplossingen omdat je kennelijk wat uit die "sluge" wilt halen. Je combineert beide fracties in een boiling flask, dus er zal waarschijnlijk wel een stap volgen. Waarom je dit doet staat waarschijnlijk ergens anders in het voorschrift, wat je dus niet hier neegezet hebt. Misschien moet je het doel van de analyse er ook bij vermelden! Dit zijn de 2 oplossingen die ik bedenken kan :)

Reageer