Springen naar inhoud

SDS-PAGE

• Log in om te kunnen reageren

elizar

elizar

• 0 - 25 berichten
  • 5 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 26 augustus 2005 - 10:16

hoi allemaal,
heb een vraagje over SDS-PAGE.

Ik heb vele gezocht op het internet maar ben aan een paar vershillende antwoorden gekomen en zit nu met mijn handen in het haar.

Kan iemand mij vertellen wat de exacte functie is van de stackinggel.
De separationgel is er om verschil te krijgen in Molecuulmassa(toch?)

alvast bedankt,
Mvg Melanie

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

JeroenCV

JeroenCV

• >1k berichten
  • 1153 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 26 augustus 2005 - 10:33

als ik het goed heb is de stacking gel bedoel om de sample bandjes netjes op de separation gel te krijgen. Zodat je geen overloop van ene monster in de ander krijgt. De stacking gel wordt dan altijd met een soort kammetje gemaakt. Als de stacking wat uitgehard is breng je je monster op op de plek waar de pootjes van het kammetje heeft gezeten.

elizar

elizar

• 0 - 25 berichten
  • 5 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 26 augustus 2005 - 10:57

thx

Hovinsj1

Hovinsj1

• >100 berichten
  • 125 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 02 september 2005 - 10:41

nog een kleine aanvulling...

Door het pH verschil in de stacking gel (bij het normale Laemmli systeem is dat pH 6.8 en pH 8.8 in de scheidingsgel) en de geringe concentratie polyacrylamide in de stacking, treedt een concentratie van het sample op.

Dus als men bv. 30 microliter sample opbrengt (in de samplewell) treedt het uiteindelijk als een uiterst geconcentreerd bandje de scheidings gel in en vindt de scheiding op (relatieve) moleculair gewicht plaats.

Sjouke

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures