Enzymatische Analyse

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 20

Enzymatische Analyse

Hallo, ik zoek de antwoorden op de volgende vragen:

1a. De vergelijking voor een 2-substraatreactie die de initiele reactiesnelheid weergeeft is d[P]/dt=k5[ES1S2]

Hierin stelt [P] de instantane concentratie van een van de 2 producten voor en S1 en S2 de instantane concentraties van de beide substraten. Stel men wil de concentratie weten van de initiele hoeveelheid S1. Hoe kan deze het beste worden bepaald: door meting van de initiele snelheid, of door de reactie af te laten lopen tot evenwicht is bereikt?

--> Ik denk: meten van initiele snelheid omdat [S1] en [S2] tijdens de beginfase nagenoeg constant zijn.

1b.Indien evenwicht wordt bereikt, wat is dan de vergelijking voor de evenwichtssituatie uitgedrukt in bekende grootheden, t.w. [P1]eq (meetbaar), [P2]eq en [S2]0 (instelbaar)? ('eq' staat voor evenwichtssituatie en 0 voor initiele situatie)

--> Geen idee wat hier de bedoeling is.

Bij voorbaat dank!
Don't be smart, just be yourself.

Berichten: 152

Re: Enzymatische Analyse

Ik denk ook dat je de beginsnelheid moet bepalen omdat op dat punt nog geen product gevormd is (en je er dus gemakkelijkshalve ook geen rekening mee moet houden), er voldoende substraat voor handen is en het enzym dan nog stabiel is (want in de loop van de reactie kan er denaturatie gebeuren). Dit is toch hetgene wat ik geleerd heb!

Op die tweede vraag heb ik niet meteen een antwoord. Bij evenwicht zijn de reactiesnelheden van voorwaartse en omgekeerde reactie gelijk, misschien dat je daar iets mee kan aanvangen.

groetjes

Stef.

Reageer