Springen naar inhoud

peptide map

• Log in om te kunnen reageren

snookdogg85

snookdogg85

• 0 - 25 berichten
  • 20 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 30 augustus 2005 - 09:12

Hallo, weet iemand wat dit is, ik kan het nergens vinden. Ik heb 't over een peptide map.
Don't be smart, just be yourself.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

JeroenCV

JeroenCV

• >1k berichten
  • 1153 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 30 augustus 2005 - 09:21

Een peptide map is een ander woord voor de sequence van een eiwit. Met het werkwoord "peptide mapping" wordt het ophelderen van de sequence bedoeld.

tja ook niet helemaal trouwens. Een eiwit wordt herkend (bv met een MS) aan zijn peptide map. Dus meer een patroon van peptiden (is wat anders dan de sequence). Als je een eiwit met bv. trypsine knikt krijg je verschillende peptiden. Deze worden benoemd met T1 t/m Tx (x is afhankelijk van het aantal mogelijke peptiden, dit zijn er meer als het eiwit groter is). Deze T fracties heten ten samen een peptide map

ik hoop dat het duidelijk is.

Hovinsj1

Hovinsj1

• >100 berichten
  • 125 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 02 september 2005 - 10:49

Wanneer een eiwit met een specifiek protease geknipt wordt, bv. trypsin - dan krijg je een set peptiden. De massa's van deze set peptiden kan inderdaad met MS gemeten worden en deze massa's fungeren als een fingerprint voor het oorspronkelijke eiwit. Ieder eiwit geeft namelijk een iets andere map na digestie met trypsin.
Alleen door nauwkeurige massa bepaling kan het eiwit geidentificeerd worden - op het moment is dit de state-of-the-art methode om eiwitten te identificeren. Google maar een op "Proteomics" en je vindt honderden, zoniet duizenden entries.

Sjouke

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures