Springen naar inhoud

omrekenen

• Log in om te kunnen reageren

Esther_CF

Esther_CF

• 0 - 25 berichten
  • 15 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 02 september 2005 - 14:05

Hallo allemaal,

Ik ben bezig om een heleboel analyse resultaten naast elkaar te leggen om zo een vergelijking te kunnen maken tussen de gehaltes. [-X
Het enige probleem dat er nogal wat vercshil zit in de weergegeven eenheden. Bijvoorbeeld het ene gehalte staat in % en het andere in g/kg etc.
Nu vroeg ik me af of er misschien een handige site of manier te vinden is om het rekenwerk wat te verlichten. Ik heb natuurlijk al op internet gezocht maar kon nog niets handigs vinden.

groetjes Esther

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Pruts0r

Pruts0r

• >100 berichten
  • 243 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 02 september 2005 - 14:21

g/kg = 1g/1000g oftewel 1/1000
procent is 1/100. Omrekenen: factor 10.... Of denk ik nu te simpel??

DrQuico

DrQuico

• >1k berichten
  • 2952 berichten
  • VIP

Geplaatst op 02 september 2005 - 15:10

Of denk ik nu te simpel??

Hoeft niet, maar het is van belang te weten of het om massa%, volume% of mol% gaat. Als het massaprocenten zijn, dan kun je het inderdaad gewoon met een factor 10 omrekenen. Anders moeten er nog wat andere factoren overheen (dichtheden en/of molmassa's)

Esther_CF

Esther_CF

• 0 - 25 berichten
  • 15 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 september 2005 - 10:35

Nee, volgens mij denk je helemaal niet te simpel.

Maar mijn vraag is niet hoe ik het omreken maar of er ergens een site te vinden is waar ik alle gegevens makkelijk in kan voeren om mezelf zo een hoop tijd te besparen.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures