Springen naar inhoud

Drugs

• Log in om te kunnen reageren

Tinus_CF

Tinus_CF

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 08 september 2005 - 17:55

Wie weet of er, eventueel door proeven, herkenbare uitademingsstoffen te vinden zijn als men drugs gebruikt heeft. Bijvoorbeeld als iemand cocaine heeft gesnoven zijn er dan stoffen die hij uitademt die kenmerkend zijn voor cocaine gebruik? En zijn die te meten?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Beryllium

Beryllium

• >5k berichten
  • 6314 berichten
  • Minicursusauteur

Geplaatst op 08 september 2005 - 18:39

Ik denk dat je beste gok is om eerst uit te zoeken hoe een bepaalde stof in het lichaam wordt omgezet, in de maag bijvoorbeeld... mogelijk dat je daaruit kan halen welke stof ook in de uitgeademde lucht terecht kan komen.
Misschien dat ik iets doms zeg, maar is het niet makkelijker om juist naar metabolieten in bloed te kijken?
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Gideon

Gideon

• Chemiefoum.nl erelid
  • 337 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 08 september 2005 - 18:42

Ademtesten kunnen volgens mij alleen alcohol aantonen. Dit is namelijk vluchtig en wordt vanuit de bloedbaan afgegeven aan de longen.

De kans dat je via ademtesten andere drugs aan kunt tonen is volgens mij nihil. Daar zijn wel andere testen voor.

Jeffrey_Buter

Jeffrey_Buter

• >250 berichten
  • 857 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 08 september 2005 - 19:09

Ik meen ook dat er een test is voor het controleren op THC (werkende stof in wiet). Deze wordt gecontroleerd aan de hand van het speeksel.

Napoleon1981

Napoleon1981

• >1k berichten
  • 2399 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 08 september 2005 - 20:47

In haren kun je ook drugs terug vinden

Mentaltheosulfaat

Mentaltheosulfaat

• >25 berichten
  • 26 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 09 september 2005 - 09:27

Er zijn wel testen die aan de hand van zweet het gebruik van drugs kan aantonen.
http://www.so-media.nl/clients/dtest/

Of die echt zo betrouwbaar zijn weet ik niet.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures