Drugs

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 1

Drugs

Wie weet of er, eventueel door proeven, herkenbare uitademingsstoffen te vinden zijn als men drugs gebruikt heeft. Bijvoorbeeld als iemand cocaine heeft gesnoven zijn er dan stoffen die hij uitademt die kenmerkend zijn voor cocaine gebruik? En zijn die te meten?

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: Drugs

Ik denk dat je beste gok is om eerst uit te zoeken hoe een bepaalde stof in het lichaam wordt omgezet, in de maag bijvoorbeeld... mogelijk dat je daaruit kan halen welke stof ook in de uitgeademde lucht terecht kan komen.

Misschien dat ik iets doms zeg, maar is het niet makkelijker om juist naar metabolieten in bloed te kijken?
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 337

Re: Drugs

Ademtesten kunnen volgens mij alleen alcohol aantonen. Dit is namelijk vluchtig en wordt vanuit de bloedbaan afgegeven aan de longen.

De kans dat je via ademtesten andere drugs aan kunt tonen is volgens mij nihil. Daar zijn wel andere testen voor.

Berichten: 857

Re: Drugs

Ik meen ook dat er een test is voor het controleren op THC (werkende stof in wiet). Deze wordt gecontroleerd aan de hand van het speeksel.

Berichten: 2.399

Re: Drugs

In haren kun je ook drugs terug vinden

Berichten: 26

Re: Drugs

Er zijn wel testen die aan de hand van zweet het gebruik van drugs kan aantonen.

http://www.so-media.nl/clients/dtest/

Of die echt zo betrouwbaar zijn weet ik niet.

Reageer