Springen naar inhoud

magnesiumlint

• Log in om te kunnen reageren

rammstein.stefan

rammstein.stefan

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 09 september 2005 - 14:59

ik wil graag proefjes met magnesiumlint doen,, maar ik heb echt geen idee waar ik het kan kopen!
weet iemand dat?

alvast thnx:) ;) [-X ;)

Jorim: Dit is een forum en geen persoonlijke helpdesk, niet vragen om te mailen svp

Veranderd door Jorim, 09 september 2005 - 16:20

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Jorim

Jorim

• >5k berichten
  • 5075 berichten
  • Beheer

Geplaatst op 09 september 2005 - 16:16

Hoi Stefan en welkom op Chemieforum.nl!

Je kan dit topic eens bekijken en dan even de sites af. Een aantal van de daar genoemde bedrijven of particulieren moeten dat zeker wel kunnen leveren [-X

woelen

woelen

• >1k berichten
  • 3145 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 09 september 2005 - 18:46

eBay is your best friend [-X

http://cgi.ebay.com/...1QQcmdZViewItem

Bijna 1 kilo magnesium voor $8 of 1.5 kilo voor $10. Reken voor het versturen van een kilo wel op ca. $13 aan porto kosten uit de USA. Maar dan nog heb je lekker veel Mg voor pakweg EUR 20,00. Shipping is geen probleem, omdat het geen poeder is, maar grotere stukken en die worden niet als HazMat beschouwd. Op deze manier ben ik relatief goedkoop aan heel veel van mijn chems gekomen.

Veranderd door woelen, 09 september 2005 - 18:48

DrQuico

DrQuico

• >1k berichten
  • 2952 berichten
  • VIP

Geplaatst op 09 september 2005 - 20:35

Simpeler kun je natuurlijk ook een aantal magnesium puntenslijpers kopen. Dat is wel iets duurder dan ebay, dat wel. [-X

Kannibaal_CF

Kannibaal_CF

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 10 september 2005 - 09:35

Woelen is EBAY dan wel betrouwbaar als je Mg koopt, helemaal zuiver e.d.

Runaway

Runaway

• >25 berichten
  • 44 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 10 september 2005 - 10:00

Ik denk niet dat iemand die specifiek om magnesiumlint vraagt om de zuiverheid maalt, als het maar brandt zal het motto eerder zijn.

Kannibaal_CF

Kannibaal_CF

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 10 september 2005 - 10:31

Je bedoelt dat rammstein.stefan graag magnesiumlint wil hebben voor het felle licht wat daarvan af komt.

Na 2x ben jij daar echt wel op uitgekeken.

stoker

stoker

• >1k berichten
  • 2746 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 10 september 2005 - 11:40

gebuik je het gewoon om naar de vlam te kijken, dat is nu het enige wat je er niet mee mag doen,
het vrijgekomen licht is slecht voor je ogen

woelen

woelen

• >1k berichten
  • 3145 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 10 september 2005 - 18:24

Woelen is EBAY dan wel betrouwbaar als je Mg koopt, helemaal zuiver e.d.

Tja, wat heet zuiver.... Zoek maar eens op eBay onder 'magnesium metal' of 'magnesium element'. Dan komen er rijen aanbiedingen voor magnesium, waarvan best een groot deel ook van sellers die wereldwijd versturen. Er zit zeer zuiver Mg tussen, bijvoorbeeld van bedrijven die elementen verkopen aan elementen-verzamelaars. Dan heb je 99.99% zuiverheid of zo, maar dan betaal je ook een aardig bedrag voor slechts een klein sample. Je kunt dus vaak kiezen uit verschillende aanbiedingen van verschillende zuiverheid.

Als het je gaat om experimenteren met magnesium en je wilt er bijvoorbeeld waterstof mee maken in combinatie met zuren, je wilt er pyrotechnische dingen mee doen of gewoon verbranden, dan doet het er niet toe of er misschien een procentje of twee aan andere metalen in zit (als die er in zitten, dan is het vrijwel altijd aluminium).

Wat betrouwbaarheid betreft van eBay, ik heb nog nooit mijn neus gestoten. Betalen via PayPal werkt gemakkelijk en kost niets voor de koper en je kunt niet per ongeluk te veel betalen of aan een verkeerd persoon betalen. Ik heb een keer of 20 iets gekocht via eBay, stoffen als magnesium, natrium, jood, enkele lanthaniden en ook reagent kwaliteit vanadium pentoxide. Altijd kwam het spul aan, meestal binnen een week of twee. Een seller zal ook echt zijn best doen om een buyer tevreden te houden. Negatieve feedback op eBay is werkelijk killing voor je business.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures