walnootspoeling

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 3

walnootspoeling

Dag beste mensen,

ik heb een vraag en wellicht kan iemand me hier helpen!

Is het mogelijk om walnootschillen te koken en daar je haar mee te verven?

gr. Suzanne.

Berichten: 1.153

Re: walnootspoeling

tuurlijk is het mogelijk om walnootschillen te koken. Gewoon in een potje met water stoppen en dan vlammetje eronder en koken.

wat je er dan eventueel aan stoffen uit extraheert geen idee. Dus of je haar er mee kan verven? ik denk het niet. Het zal waarschijnlijk niet genoeg kleur intensiteit hebben, dus zie je er niks van. Ik zou gewoon bij de drogist een potje kopen.

Berichten: 111

Re: walnootspoeling

Misschien als je paar kilo aan walnotenschillen kookt en vervolgens indampt naar pakweg 500 ml, zou dat niet voldoende zijn om een uitwasbare substantie te krijgen, waarmee je tijdelijk je haar mee kan wassen.?

Berichten: 3

Re: walnootspoeling

Ik denk dat ik dat ga proberen; een paar kilo laten indikken, ik stop mijn hoofdje in de pan, en laat het er gewoon een paar uur inzitten. Dan moet er toch iets te zien zijn, lijkt mij. De indianen maakten er al brouwels mee... [-X

Berichten: 111

Re: walnootspoeling

Ik heb toch even rond gekeken met google en vond deze link http://blog.seniorennet.be/marly1945/archi...atum=1122847200

over haarspoeling met walnoten. Dus je hebt geen paar kilo nodig 2 of 3 koppen is voldoende.

Berichten: 3

Re: walnootspoeling

Mooie site! Ik dacht dat de kleurstof juist in de groene schil om de walnoot heen zo sterk is. Mijn handen zijn in ieder geval aardig verkleurd gisteren bij het rapen van de noten...en dan vooral van de sap uit de schil. De walnootschil zelf (het 'hout'zal ik maar zeggen)geeft toch geen kleurstof af?

Berichten: 1.153

Re: walnootspoeling

het hout bevat natuurlijk kleur...bruin om precies te zijn.

Dit pigment kan je uit het hout halen zoals beschreven staat in het voorschrift van JohnDo. Daarmee kleur je dan je haar. Ik denk dat het geen langdurige haarkleuring zal zijn, ik verwacht dat het pigment op je haar gaat zitten en geen hechte binding aangaat.

Reageer