Gintegreerd eindwerk 6dejaar industriele scheikund

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 30

Gintegreerd eindwerk 6dejaar industriele scheikund

hallow,

ik had eens een vraag ik moet een eindwerkmaken voor chemie in het 6de jaar industriele scheikunden het onderwerp dat mijn werd toegewezen is Nylon!

ik moet hier enkele proeven over kunnen volbrengen in het labo +/- 4 proeven !

het probleem is ik vind van proeven alleen de bereiding van nylon nu was mijn vraag of er mensen op dit forum zijn die meerdere proeven op nylon kennen dus moeste jullie mij hier bij kunnen helpen reply dan of mail naar [knip]

al vast zeer vriendelijk bedankt

greetz lenn

Jorim: We zijn geen persoonlijke helpdesk, antwoorden graag op het forum houden.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.953

Re: Gintegreerd eindwerk 6dejaar industriele scheikund

Naast de synthese van (verschillende soorten) Nylon kun je je ook richten op een aantal van de eigenschappen van nylon:

Je kunt je verdiepen in een aantal fysische eigenschappen zoals elasticiteit of maximale belasting, maar je kunt ook kijken naar chemische eigenschappen zoals de invloed van zuren, basen of oxidanten op de stabiliteit van nylon.

Berichten: 311

Re: Gintegreerd eindwerk 6dejaar industriele scheikund

Telt het maken van nylon 6,6, nylon 6,8 en nylon 6,4 als drie verschillende proeven?

Misschien is het ook interessant om naar kruipverschijselen van nylon vezels te kijken onder voortdurende belasting?

Net zoals DrQuico al zei: elasticiteit en maximale belasting zijn erg interessant. Misschien kun je deze twee eigenschappen linken aan de verschillen tussen de nylon ketens (b.v. 6,6; 6,8 en 6,4) en keten-interacties.

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.917

Re: Gintegreerd eindwerk 6dejaar industriele scheikund

Ik las nu net een artikel over milieuvriendelijk nylon op c2w.nl, misschien kan je daar nog iets interessants en actueels mee doen!

Reageer