Vervuild nikkelbad schoon maken

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 3

Vervuild nikkelbad schoon maken

Ik heb een nikkelbad en heb in het verleden al vernikkeld maar mn bad is vervuild wat kan ik als filtermedium gebruiken.

Is aktieve koolstof te gebruiken?

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: Vervuild nikkelbad schoon maken

Ligt er aan wat voor vervuiling het is denk ik! Weet je daar wat meer over?
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 3

Re: Vervuild nikkelbad schoon maken

Het gaat om stof wat tijdens het nikkelen in het bad valt het is dus fijn vuil en geen chemische veronreiniging.

[edit] DrQuico: je had gerapporteerd in plaats van gereageerd, even op de knopjes blijven letten 8-[

Berichten: 3

Re: Vervuild nikkelbad schoon maken

Ik wil dus weten als ik mn nikkelbad met actieve koolstof filter of dan de samen stelling van mn bad veranderd.

Gerrit

Gebruikersavatar
Berichten: 2.953

Re: Vervuild nikkelbad schoon maken

De vaste deeltjes kun je naar mijn idee het beste met een koffiefilter (of een glasfilter) uit het nikkelbad halen.

Actieve kool adsorbeert voornamelijk organische verbindingen en geen ionen dus je kunt je nikkelbad er zo doorheen spoelen. Ik denk alleen niet dat dit een toegevoegde waarde boven een papier of glasfilter heeft. Wanneer je eventueel opgeloste (organische) verbindingen uit je oplossing wilt verwijderen heeft het zin, anders gebruik je de kool enkel als (fijnmazig) filter.

Reageer