Enzymconcentratie

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer

Enzymconcentratie

Hallo, hier een vraag over de berekening van de enzymconcentratie. Deze komt uit een tentamen. Helaas weet ik niet hoe ik deze vraag moet uitrekenen. Iemand een idee?

An enzyme forms a coloured product with an ε of 3000 L mol-1cm-1 at 420 nm.

If 0,5 mL of a solution of this enzyme is added to 4,5 mL of a buffered substrate solution

( >>> KM ) the rise in extinction is 0,03 per minute in a 1 cm cuvet.

a. How many Units there are in 1 L of the enzyme solution ?

b. What is kcat if 1 L of the enzyme solution contains 10-4 gram of the enzyme.

The M of the enzyme is 120 kD

Beryllium: Gebruik sub- en superscript aub! Bekijk de helpfunctie hoe sub- en superscript te gebruiken. De epsilon kan je toevoegen uit het symbolenmenu, daarmee voorkom je dat dit soort tekens vraagtekens worden.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: Enzymconcentratie

Oké dit is dus een vraag rechtstreeks uit een biochemie boek of zo. Ik zal eerst eens zeggen vertaal de vraag eens en kijk of het al wat duidelijker wordt. Even laten zien wat je tot nu toe weet. Dan op zoek naar de benodigde functies en gegevens voor de vraag ff overzichtelijke neerzetten. Heb je dit gedaan en je komt er niet uit plaats deze gegevens dan ook ff op het forum. Dan kunnen we je wel verder helpen. 8-[

MvG Ron

Re: Enzymconcentratie

Hierbij de vraag even vertaald:

Een enzym vormt een gekleurd product met een ε van 3000 L mol-1 cm-1 bij 420 nm.

Als 0,5 mL van een oplossing van dit enzym wordt toegevoegd aan 4,5 mL van een gebufferde substraatoplossing stijgt de extinctie 0.03 per minuut in een 1 cm cuvet.

Hoeveel Units zitten er in 1 L van de enzym oplossing?

Een unit is de massa van een enzym of het aantal μmol dat het enzym omzet per minuut.



Wat is kcat als 1 L van de enzym oplossing 0,1 mg van het

enzyme bevat. De M van het enzym is 200 kD


Kan iemand mij eigenlijk uitleggen wat er precies met deze vraag bedoelt wordt en het liefst met de berekening erbij? 8-[

Alvast bedankt!

Jannes

Berichten: 704

Re: Enzymconcentratie

bij de eertse kun je dus gebruik maken van de wet van Lambert - Beer:

Δ E = ε * l * Δ c

bij de tweede moet je de volgende reactie in het vizier houden:

E + S <--> ES --> E + P

de reactiesnelheidsconstante van de reactie ES --> E + P = kkat

Hierbij moet je bedenken dat deze gelijk is aan VMax die de turnover number weergeeft.

Michaelis - Menten: V0 = VMax / ( + KM), waarbij je de aanname moet nemen dat >> KM

Reageer