Springen naar inhoud

Grignardreactie

• Log in om te kunnen reageren

empertom

empertom

• 0 - 25 berichten
  • 6 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 06 oktober 2005 - 16:09

misschien een domme vraag, maar ik moet in mijn eindwerk Geplaatste afbeelding 5 blz over de grignardreacties volschrijven. En ik heb geen flauw benul wa da is^^.

Hulp is welkom 8-[

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

woelen

woelen

• >1k berichten
  • 3145 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 06 oktober 2005 - 18:26

Inderdaad... een domme vraag. Duik als de wiedeweerga je boeken eens in! Als je specifieke vragen hebt, kom dan maar eens terug.

empertom

empertom

• 0 - 25 berichten
  • 6 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 06 oktober 2005 - 18:56

Het probleem is dat dit ťťn van de onderwerpen is(er is er ok ťťn voor fysica,bio en aardr) en je moest 1 vak kiezen. Aangezien ik het liefst chemie doe ga ik waarschijnlijk dit kiezen. Maar ik heb nog nooit van de grignardreactie gehoord.

Ik heb al op google gezocht en ben toen hier beland. Er was niets anders te vinden.

Dus dit is zowat mijn laatste hoop. Ik weet nu al dat het mey organishe te maken heeft , maar als iemand mij even in het kort kan zeggen waar het over gaat zou dit mooi mee genomen zijn. Dit moet geen uitgebreide tekst zijn, gewoon het basisprincipe. 8-[

Napoleon1981

Napoleon1981

• >1k berichten
  • 2399 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 06 oktober 2005 - 19:17

Het is een zeer bekende reactie in de organische chemie. Het reagens dat gebruikt wordt, heet ook het gringnard reagens. Ik weet zeker dat wanneer je er een boek op naslaat of goed googled er een hoop te vinden is.

rwwh

rwwh

• >5k berichten
  • 6847 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 06 oktober 2005 - 19:54

Google geeft Resultaten 1 - 10 van circa 328.000 voor grignard (0,19 seconden)

Je zegt dat er niets anders is dan chemieforum, maar volgens mijn eenvoudige telling zijn er nog 327999 andere hits 8-[

Raspoetin

Raspoetin

• >1k berichten
  • 3514 berichten
  • VIP

Geplaatst op 06 oktober 2005 - 20:32

What the.....

Google mag mij niet Geplaatste afbeelding !!!! 0.39 seconden!!! 8-[

Jorim: Houden we het ff ontopic!

Veranderd door Jorim, 06 oktober 2005 - 20:45

I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

DrQuico

DrQuico

• >1k berichten
  • 2952 berichten
  • VIP

Geplaatst op 06 oktober 2005 - 21:00

Omdat het zo'n mooie reactie is 8-[ toch maar even een plaatje gemaakt van het maken van een grignard-reagens (ethylmagnesiumbromide). Het koolstofatoom wat bij grignardverbindingen aan de magnesium vast zit is erg nucleofiel en reageert dus met electrofielen. Een goed manier voor het maken van ondermeer koolstof-koolstof bindingen in de organische chemie.
Geplaatste afbeelding

Over grignard reagentia en reacties is meer dan 5 bladzijdes over vol te schrijven (Schlenk-evenwichten, oplosmiddel effecten, nucleofiliciteit, basiciteit etc)

empertom

empertom

• 0 - 25 berichten
  • 6 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 06 oktober 2005 - 21:21

bedankt allemaal, maar ik had op google dus "grignardreacties" getypt en dan waren er maar 6 8-[

Bedankt voor de moeite

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures