[scheikunde] specifieke rotatie

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 14

[scheikunde] specifieke rotatie

He mensen,

Ik moet voor school een opdracht maken, daarvoor heb ik de (theoretische) speciefieke rotaties nodig van oa. mannose, fructose, lactose, maltose en sacharose. Dit zijn toch fysische eigenschappen? En de speciefieke rotatie is toch ook afhankelijk van de temperatuur?

Nu heb ik geprobeerd dat op te zoeken via internet maar echt duidelijke waardes kom ik niet tegen. Bij ChemFinder kom ik er ook niet echt uit.

De bedoeling was ook om dit op school op te zoeken in een van de handbooks... Maar ik ben al thuis en als ik naar school ga moet ik het al inleveren.

Waarschijnlijk is het zo te vinden en ik hoop ook dat ik niet al te lastig ben 8-[

Maar als iemand een site weet en me misschien een beetje op weg kan helpen ben ik al erg blij.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: [scheikunde] specifieke rotatie

Hier staan er een paar en ja, dit is afhankelijk van temperatuur
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.917

Re: [scheikunde] specifieke rotatie

Polysacharide op Wikipedia en de links erbij willen waarschijnlijk ook wel helpen 8-[

Berichten: 14

Re: [scheikunde] specifieke rotatie

Thnks all 8-[ ga binnekort even daarop zoeken.

Zou eigenlijk een site moeten zijn waar al die informatie mooi geordend zijn.

Berichten: 14

Re: [scheikunde] specifieke rotatie

Hmm via wikipedia is echt niks te vinden.

Heb nog wel via google een lijst kunnen vinden http://verslag.homestead.com/files/bc/Bepa...iteit_-_001.pdf

Precies hetzelfde lijstje, met daarop theoretische waarde. Maar ik ga nog wel proberen die waardes te controleren.

Maar echt vreemd dat het nergens duidelijk te vinden is (waarschijnlijk zoek ik niet goed :S), wel vreemd want volgens mij is optische activiteit wel een belangrijke eigenschap.

Iniedergeval bedankt, kan ik weer rustig van mij weekend genieten 8-[

Reageer