Springen naar inhoud

[scheikunde] Werkstuk alkalimetalen

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten

youssie

youssie

• 0 - 25 berichten
  • 25 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 09 oktober 2005 - 11:53

Ik heb een probleem dat a.s woensdag al opgelost moet zijn anders ben ik de pineut.

Ik ben ingedeeld in een groepje dat een werkstuk moet maken over alkalimetalen en ik weet helemaal niet wat het is en ik kan er niet echt iets zinvols over vinden op het internet kunt u me helpen door de volgende vragen te beantwoorden alsjeblieft??

1 Wat zijn alkalimetalen?
2 Wie heeft ze alkalimetalen genoemd?
3 Wat hebben alkalimetalen gemeen?
4 Waarom vormen de alkalimetalen groep 1 in het periodieksysteem der elementen?
5 Wat doet waterstof bij de alkalimetalen?
6 Hoe zijn de alkalimetalen ingedeeld in het peridoiek syteem der elementen (dus waarom zijn ze groep 1 (ligt dat aaan elektronenconfiguratie???))?

Ik hoop dat u mij kunt helpen...

youssie

(ps: er staat dat ik chemlevel 1 heb. Dit klopt niet ik heb chemlevel:3!)

Veranderd door youssie, 09 oktober 2005 - 11:54

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

rwwh

rwwh

• >5k berichten
  • 6847 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 09 oktober 2005 - 12:03

Werkstukken worden meestal op tijd gegeven. Als je nu pas begint en het woensdag af moet hebben heb je het vast heel lang laten liggen....

Kijk eerst eens op Alkalimetaal op Wikipedia

youssie

youssie

• 0 - 25 berichten
  • 25 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 11 oktober 2005 - 15:24

Daar ben ik allang gaan kijken daarom vraag ik aan jullie om hulp lekkere uitgleg dan!

Fuzzwood

Fuzzwood

• >5k berichten
  • 11101 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 11 oktober 2005 - 16:05

Lekkere tijd om eraan te beginnen, hè. Dat is jouw verantwoordelijkheid en niet de onze. 8-[ Enne, ik zou daar nog eens gaan kijken en nu met een instelling dat je er iets van wilt op steken en niet saai...scrollscroll...saai, want al jouw simpele vragen staan daar netjes beantwoord. Geplaatste afbeelding

Veranderd door FsWd, 11 oktober 2005 - 16:07

youssie

youssie

• 0 - 25 berichten
  • 25 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 11 oktober 2005 - 17:29

ik heb het niet lang laten liggen. Ik zoek al een tijdje maar ik snap het gewoon niet. Wikipedia is veel te ingewikkeld want daar ben ik al lang wezen kijken (maaar je heb gelijk is jullie schuld niet) wel jammer dat jullie niet kunnen helpen!

Jorim

Jorim

• >5k berichten
  • 5075 berichten
  • Beheer

Geplaatst op 11 oktober 2005 - 18:39

1 Wat zijn alkalimetalen?
2 Wie heeft ze alkalimetalen genoemd?
3 Wat hebben alkalimetalen gemeen?
4 Waarom vormen de alkalimetalen groep 1 in het periodieksysteem der elementen?
5 Wat doet waterstof bij de alkalimetalen?
6 Hoe zijn de alkalimetalen ingedeeld in het peridoiek syteem der elementen (dus waarom zijn ze groep 1 (ligt dat aaan elektronenconfiguratie???))?

1. Alkalimetalen zijn alle stoffen uit de eerste groep (verticale rij) van het periodiek systeem
2. Wie ze alkali heeft genoemd en waarom weet ik niet. Alkali en kalium zijn, dacht ik, hetzelfde of hebben direct iets met elkaar te maken
3.&4. http://nl.wikipedia....nenconfiguratie
5. Waterstof is geen alkalimetaal, maar past wel redelijk in het rijtje
6. http://nl.wikipedia....nenconfiguratie

Het is een opzetje hoor, wie weet heb je er iets aan! 8-[

woelen

woelen

• >1k berichten
  • 3145 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 11 oktober 2005 - 19:21

1. Alkalimetalen zijn alle stoffen uit de eerste groep (verticale rij) van het periodiek systeem
2. Wie ze alkali heeft genoemd en waarom weet ik niet. Alkali en kalium zijn, dacht ik, hetzelfde of hebben direct iets met elkaar te maken
3.&4. http://nl.wikipedia....nenconfiguratie
5. Waterstof is geen alkalimetaal, maar past wel redelijk in het rijtje
6. http://nl.wikipedia....nenconfiguratie

Het is een opzetje hoor, wie weet heb je er iets aan! :)

Jorim, zou je dit nu wel doen? Iemand die zo belachelijk laat begint aan een werkstuk die moet maar eens een keer op zijn bek gaan. Volgende keer begint hij of zij dan wel eerder. Dit soort spoonfeeding moet toch niet nodig zijn? Hiermee stimuleer je alleen maar om (te) laat te beginnen en lui te zijn. Ongetwijfeld heel goed bedoeld, maar soms help je mensen beter om ze een keer niet te helpen (als je snapt wat ik bedoel 8-[ )

Zoals je misschien wel uit diverse van mijn posts zult hebben opgemaakt ben ik ook gaarne bereid om vragen te beantwoorden (voor zover ik dat kan), maar als mensen drie dagen vantevoren komen met een hele trits vragen en dan ook nog druk uitoefenen om a.u.b. snel te antwoorden, dan ploft er iets bij mij. Hier past maar 1 ding en dat is zulke mensen op hun plek wijzen.

Veranderd door woelen, 11 oktober 2005 - 19:23

youssie

youssie

• 0 - 25 berichten
  • 25 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 11 oktober 2005 - 20:02

Heel leuk en aardig Woelen, maar als iemand om hulp vraagt verwacht niemand dat zogenaamde heldhaftigegedoe 8-[ van je!!. Dus hou dat, maar voortaan bij je! Ik heb eigenlijk wel spijt dat ik niet sneller ben gaan vragen, daar had u wel gelijk in!

Erg bedankt Jorim. Ik heb veel aan je info gehad!!!!!!! :) 'k zal sneller beginnen voortaan.

Beryllium

Beryllium

• >5k berichten
  • 6314 berichten
  • Minicursusauteur

Geplaatst op 11 oktober 2005 - 20:11

als iemand om hulp vraagt verwacht niemand dat zogenaamde heldhaftigegedoe

Niet iedereen ziet dat hetzelfde.

Dus hou dat, maar voortaan bij je!

# Moderator opmerking
Als je nog eens zo'n opmerking maakt naar iemand op het forum zijn de gevolgen voor jezelf.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Jorim

Jorim

• >5k berichten
  • 5075 berichten
  • Beheer

Geplaatst op 11 oktober 2005 - 20:22

Ongetwijfeld heel goed bedoeld, maar soms help je mensen beter om ze een keer niet te helpen (als je snapt wat ik bedoel 8-[ )

Ik snap hel goed wat je bedoelt, maar ik heb iets tegen onbeantwoorde topics :) dus heb ik de informatie op wikipedia hier even heen gekopieerd (maar dat had je natuurlijk al gezien).

Als hij nu nog een werkstuk moet schrijven haalt hij dat toch niet meer, maar je hebt wel een punt, absoluut...

Ik moest even nadenken wat mijn probleem met je punt ook weer was, maar ik weet het weer. Natuurlijk is het zijn eigen schuld dat hij zo laat begonnen is, maar dat is voor mij geen reden om iemand helemaal niet te helpen. Hij vraagt om hulp en die kan ik hem geven. Ik had met tien minuten extra Googlen complete werkstukken voor hem kunnen vinden, maar dat gaat mij dan wel te ver.
Als hij nergens aan had gegeven dat hij haast had, dan was er niks aan het handje geweest en had iedereen hem geholpen. Hij geeft aan dat het haast heeft en dan 'mag' het plotseling niet meer? Dat vind ik niet terecht!

youssie

youssie

• 0 - 25 berichten
  • 25 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 11 oktober 2005 - 21:02

Erg bedankt!!!! 8-[ Heb me werkstuk afgekregen. Maar vin et wel raar dat niet meteen geholpen werd. Ik kon er echt niets aan doen mijn werkstuk ging over de groepen van het periodieksysteem der elementen. Ik Heb gelukkig van die andere groepen wel wat kunnen vinden en over alkalimetalen niet. Dus het was helemaal niet zo dat ik het lang heb laten liggen! Leuke vooroordeel wordt er getrokken maar geen punt heb em af en ben blij...Bedankt!
:)

woelen

woelen

• >1k berichten
  • 3145 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 11 oktober 2005 - 23:01

Ik Heb gelukkig van die andere groepen wel wat kunnen vinden en over alkalimetalen niet. Dus het was helemaal niet zo dat ik het lang heb laten liggen! Leuke vooroordeel wordt er getrokken maar geen punt heb em af en ben blij...Bedankt!
8-[

Kijk, dat verandert de zaak natuurlijk wel. Ik wil alleen maar aangeven dat ik inderdaad niet gediend ben van die vragen om op de valreep nog even snel de boel te fixen. Ik ben ook actief op enkele andere chemie-forums (o.a. als staff) en op die forums wordt nog wel heel wat harder opgetreden tegen mensen die op het laatste moment nog even snel hun huiswerk gedaan willen hebben. Zulke mensen zijn bij mij dus aan het verkeerde adres.

Als jij had laten weten dat jij al behoorlijk wat werk had gedaan aan de andere kolommen, dan was mijn reactie anders geweest. Dingen duidelijk verwoorden kan dan 'vooroordeel' voorkomen. Als mensen laten zien dat ze zelf ook moeite ergens voor gedaan hebben, dan is het wat mij betreft al gauw goed en zal ik ook zeker helpen als ik dat kan. Hopelijk is hiermee dit 'issue' uit de wereld geholpen.

rwwh

rwwh

• >5k berichten
  • 6847 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 12 oktober 2005 - 19:31

Ik Heb gelukkig van die andere groepen wel wat kunnen vinden en over alkalimetalen niet.

Toch begrijp ik iets niet.
  • Je begint je vraag met de opmerking dat je alleen over de alkalimetalen een werkstuk moet schrijven
  • Wikipedia is onbegrijpelijk, maar als de informatie hier wordt gekopieerd is het wel goed.
Hmm... 8-[

Fuzzwood

Fuzzwood

• >5k berichten
  • 11101 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 13 oktober 2005 - 06:16

8-[ Ik denk gewoon dat hij/zij de ingewikkelde taal niet begrijpt op wikipedia (dat heb ik ook soms). Rest me toch de vraag: wat heb je over aaralkalimetalen en halogenen gevonden?

Veranderd door FsWd, 13 oktober 2005 - 06:18

youssie

youssie

• 0 - 25 berichten
  • 25 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 oktober 2005 - 22:18

niets........ik heb een boek op school gevonden waar het best makkelijk allemaal in stond 'Curie' Maar over alkali metalen stond zo weinig dat ik op internet ben gaan zoeken......alleen vond ik wikipedia veel te ingewikkeld ik snap al die worrden daar niet. Ik ben voor de andere onderwerpnen ook naar online_ng gegaan die hielpen me super!

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures