Springen naar inhoud

Mollen bestrijden?

• Log in om te kunnen reageren

jannesje

jannesje

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 09 oktober 2005 - 12:41

Hallo,
Ik ben op zoek naar een recept om met huis tuin en keukenmiddelen een gas te fabriceren dat in staat is mollen te doden. Aangezien ik geen echte chemicus ben, hoop ik dat iemand me kan helpen. Ik weet dat er middelen zijn waar zwavel gebruikt wordt? Ik wil eigenlijk geen dure bestrijdingsmiddelen kopen maar zelf brouwen dit is wel zo leuk. Ik hoop dat iemand me kan helpen, bvd,
Jannesje.
Duct tape is like the force: it has a dark side, a light side and it holds the universe together.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Jeffrey_Buter

Jeffrey_Buter

• >250 berichten
  • 857 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 09 oktober 2005 - 13:00

is het wel zo veilig voor jezelf??
bleekwater en ammonia...KIJK UIT ER ONTSTAAT HIERBIJ HET ZEER GIFTIGE CHLOORGAS!!!!! DUS KIJK UIT>>>TIS NIET VEILIG!!!

rwwh

rwwh

• >5k berichten
  • 6847 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 09 oktober 2005 - 14:34

Sommige mensen begraven stukjes carbid in de mollengangen. Ook daar zitten gevaren aan.

Elk gas dat mollen bestrijdt is ook voor mensen niet veilig. Mollen zijn prima te verjagen met een trilapparaat (te koop bij de betere tuincentra). Alternatief kun je mosselschelpen of knoflookkorrels begraven in de gangen waar de mollen zitten. Dat vinden ze zeer onprettig.

woelen

woelen

• >1k berichten
  • 3145 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 09 oktober 2005 - 14:43

Die carbid methode is heus niet zo gevaarlijk. In de mollengangen met een PVC buis een gaatje prikken en daar een paar korrels carbid door gooien. Geen water toevoegen, vocht uit de grond voldoet. Nadat het carbid er in gegooid is de PVC buis weghalen. Dit gas doodt de mollen niet maar jaagt ze wel weg. Uiteindelijk blijft alleen wat kalk en koolstofrommel over in de grond, dus het is ook niet slecht voor je tuin. Je moet om de paar meter zo een korrel carbid ter grootte van een knikker in de grond stoppen.

Trouwens chloorbleek met ammonia geeft absoluut geen chloorgas, maar een chloro-amine (ik geloof NH2Cl). Inderdaad geen lekker goedje, ook niet voor jezelf. Gerommel met chloorbleek in de grond lijkt mij niet goed, je wilt uiteindelijk ook nog dat er wat groeit, toch?

Tristram

Tristram

• 0 - 25 berichten
  • 6 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 17 oktober 2005 - 13:02

als ik me niet vergis geeft chloorbleek met azijnzuur wel chloor gas
wees voorzichtig!!!!!

woelen

woelen

• >1k berichten
  • 3145 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 17 oktober 2005 - 13:37

Dat klopt, maar wat heeft dat met dit thread van doen? Hier hebben we het over chloorbleek met ammonia en niet met azijnzuur.

Tristram

Tristram

• 0 - 25 berichten
  • 6 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 17 oktober 2005 - 13:59

is het wel zo veilig voor jezelf??
bleekwater en ammonia...KIJK UIT ER ONTSTAAT HIERBIJ HET ZEER GIFTIGE CHLOORGAS!!!!! DUS KIJK UIT>>>TIS NIET VEILIG!!!

dude kijk

DrQuico

DrQuico

• >1k berichten
  • 2952 berichten
  • VIP

Geplaatst op 17 oktober 2005 - 15:07

Gewoon lekker laten zitten die mollen, je komt er toch nooit volledig van af. Wanneer je de reeds gegraven gangen met rust laat valt de overlast door nieuwe molshopen erg mee.

Proberen weg te jagen lijkt me nog wel ok, maar ik vind het onzinnig om ze te vermoorden. Zeker om dit te doen met (smerige) chemicaliŽn.

Luders

Luders

• >100 berichten
  • 218 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 18 oktober 2005 - 18:29

Ik kan me indenken dat je liever gťťn mollen in je tuin hebt? Maar een mollen begraafplaats?!? :lol:
Ik zou het op een natuurvriendelijke manier houden, zo hebben beiden er baadt bij en vallen er gťťn dooien (chloorgas) :)

Groetjes Geplaatste afbeelding

Jeffrey_Buter

Jeffrey_Buter

• >250 berichten
  • 857 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 18 oktober 2005 - 20:07

Dat klopt, maar wat heeft dat met dit thread van doen? Hier hebben we het over chloorbleek met ammonia en niet met azijnzuur.

:lol: :) :) ....SORRY....even niet goed opgelet...Dank jullie voor het corrigeren..

Carbid is geniaal...beetje Carbid + water en een vuurtje :D....Mollen weg en de grond meteen geploegt :P

Fuzzwood

Fuzzwood

• >5k berichten
  • 11101 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 18 oktober 2005 - 22:01

Jonge laat die beesten gewoon zitten... Ik ga in jouw huis toch niet ook even chloor liggen maken ofzo :lol:

Veranderd door FsWd, 18 oktober 2005 - 22:02

JeroenCV

JeroenCV

• >1k berichten
  • 1153 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 oktober 2005 - 06:35

gewoon bij tuincentrum mollenval kopen, daarin wordt de mol gevangen en niet gedood. Die val zet je in de een tunnel en dan afwachten. Zit de mol gevangen dan breng je de val naar een weilandje op een paar km van je huis en laat je de mol los. Diervriendelijk en tuinvriendelijke oplossen en ook geen chemie die daar bij komt kijken.

Luders

Luders

• >100 berichten
  • 218 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 23 oktober 2005 - 13:55

Hoe is het met de molletjes eigelijk afgelopen? :lol:

GI-frank

GI-frank

• 0 - 25 berichten
  • 13 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 24 oktober 2005 - 15:23

Die woelen niet meer...en jannesje ook niet meer... :lol:

Jorim: Het spammen met onzinnige berichten, zoals alleen een link, smilie of reclame, is niet toegestaan. Plaats alleen opmerkingen als je echt iets toe te voegen hebt!

Veranderd door Jorim, 24 oktober 2005 - 16:38

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures