Springen naar inhoud

HPLC

• Log in om te kunnen reageren

MarcdeS_CF

MarcdeS_CF

• 0 - 25 berichten
  • 9 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 10 oktober 2005 - 13:54

Hallo,

Ik zit vandaag een verslag te maken voor een proef die we hebben uitgevoerd. Zoals gewoonlijk kregen we er grafieken uit. Maar toen ik aan de docent ging vragen of wij nou piekoppervlakte of piekhoogte moesten gebruiken gaf hij aan dat wij piekhoogte moeten gebruiken. We twijfelde hier over en gingen dus via google wat zoeken. Nu weten wij dus niet zeker wat wee moeten gebruiken. Wie kans ons helpen

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Napoleon1981

Napoleon1981

• >1k berichten
  • 2399 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 10 oktober 2005 - 14:42

Wat is de vraag die je moet beantwoorden? Moet je een concentratie berekenen, of bijvoorbeeld een signal to noise ratio?

DrQuico

DrQuico

• >1k berichten
  • 2952 berichten
  • VIP

Geplaatst op 10 oktober 2005 - 15:14

Wanneer het om concentratiebepaling gaat moet je van de piekoppervlaktes gebruik maken. Dit oppervlak is een maat voor de hoeveelheid stof. De maximale piekhoogte is niet alleen afhankelijk van de hoeveelheid stof, maar ook van eventuele piekverbreding.

mmaarr

mmaarr

• >100 berichten
  • 184 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 10 oktober 2005 - 17:48

De nauwkeurigste methode is het gebruik van de piekoppervlaktes, heb je slechts een chromatogram geproduceerd met een recorder dan kan je het oppervlakte bepalen mbv knippen en wegen. Een altenatief van symetrische pieken is gebruik te maken van de piekhoogte.

Napoleon1981

Napoleon1981

• >1k berichten
  • 2399 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 10 oktober 2005 - 21:45

Vreemd dat mensen hier al een antwoord weten als ze niet eens weten wat de vraag is. De vraagsteller geeft niet aan wat hier gevraagd wordt. Als het gaat om een concentratie bepaling: ja inderdaad piekoppervlaktes. Maar aangezien de docent aangeeft dat het om de piekhoogte gaat, denk ik dat niet dit gevraagd wordt, maar een signal to noise ratio (dat hoop ik). In het geval van een SN ratio maak je dus gebruik van de piekhoogte!

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures