Springen naar inhoud

Hoe schoon te maken?

• Log in om te kunnen reageren

Luders

Luders

• >100 berichten
  • 218 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 11 oktober 2005 - 16:50

Hoi hoi,

Ik heb een misschien wat andere vragen dan jullie gewend zijn.

Ik zelf woon in een gezellig studenten huis. Geplaatste afbeelding Maar waar geleefd wordt, moet natuurlijk ook gepoets worden. Zoals wellicht bekend, gebeurd dit niet altijd even goed of netjes. :)
Nu hebben wij in de keuken elektrische kookplaten, met om deze kookplaten heen een zwarte aanslag die er niet of te schuren is 8-[

Nu was mijn vraag, met welk middeltje ik dit eraf zou kunnen krijgen (oplossen e.d) zonder dat de kleur of de kookplaten beschadigen.

Zelf zit ik te denken aan iets agressiefs als bleekmiddel. Maar of dit zo verstandig is, betwijfel ik.

Ik hoor het wel,

MVG,

Luders

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

mmaarr

mmaarr

• >100 berichten
  • 184 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 11 oktober 2005 - 17:58

Een alkalische oplossing zou misschien nog kunnen, bv een ca 2 molair natronloog
oplossing (of 10% afvoeronstopper), even in laten weken en met een wat keukenpapier afnemen, vervolgens goed spoelen met leidingwater. eventueel de concentratie verhogen.
Gebruik wel handschoenen.

Albicilla

Albicilla

• >25 berichten
  • 39 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 11 oktober 2005 - 18:28

chemie uit grootmoeders tijd: sodakristallen (ok das ook NaOH, maar mss net iets minder vies dan ontstopper 8-[ )

veel poetsplezier

woelen

woelen

• >1k berichten
  • 3145 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 11 oktober 2005 - 19:12

chemie uit grootmoeders tijd: sodakristallen (ok das ook NaOH, maar mss net iets minder vies dan ontstopper  8-[ )

veel poetsplezier

Nee, soda is geen NaOH, maar Na2CO3.10H2O.

En waarom is ontstopper vies??

Trouwens, mag ik een opmerking maken over jouw chemlevel? Jouw post getuigt niet bepaald van niveau 7 :) . Denk nog eens na over wat wel past bij jouw chemlevel.

Veranderd door woelen, 11 oktober 2005 - 19:13

Luders

Luders

• >100 berichten
  • 218 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 11 oktober 2005 - 21:20

Dankjewel jongens, eens kijken of ik gootonstopper kan vinden en me kan gaan amuseren 8-[

Groetjes,

DrQuico

DrQuico

• >1k berichten
  • 2952 berichten
  • VIP

Geplaatst op 11 oktober 2005 - 22:57

Misschien ten overvloede, maar een oven kun je goed schoon krijgen van dezelfde zwarte troep door er een nachtje een schaal met ammonia in te zetten. Je kunt het er dan gemakkelijk vanaf vegen. 8-[

rwwh

rwwh

• >5k berichten
  • 6847 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 12 oktober 2005 - 19:26

Pas op met NaOH en een aluminium kookplaat. Die vinden elkaar vast niet lief.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures