Springen naar inhoud

salmonella

• Log in om te kunnen reageren

dinges_CF

dinges_CF

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 11 oktober 2005 - 19:58

Hoe ontstaat salmonella eigenlijk? Ik heb gelezen dat het voedsel circuit een belangrijk onderdeel hiervan is. (veevoer > consumptievlees > mens > water > akkebouw > veevoer). En hoe word het proces van het ontstaan van salmonella versneld?

Kan iemand mij dit beter uitleggen hoe het precies zit?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Roy van Heesbeen

Roy van Heesbeen

• >250 berichten
  • 740 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 12 oktober 2005 - 12:19

Salmonella is altijd al aanwezig is in de darmen van de meeste dieren.
Van dat voedselcircuit heb ik eigelijk nog nooit gehoord..
Bij het proces van stal na de consument kan de Salmonella bacterie zich sneller voortplanten als de omstandigheden beter zijn ( hoge temperatuur enz.)
Als vlees goed gekoeld wordt, en goed hygiŽnisch behandeld wordt, dan kan de bacterie zich veel moeilijker voortplanten.

Misschien kan je op google wat meer info vinden over het voedselcircuit

biochemiefreak

biochemiefreak

• >1k berichten
  • 2330 berichten
  • VIP

Geplaatst op 12 oktober 2005 - 13:00

Met de voedselkring loop waarbij de predatoren extra gif stoffen binnen krijgen van de prooidieren heeft naar mijn inziens helemaal niets met salmonella te maken.

klik voor een figuur

Het proces wordt versneld door de gunstige invloedsfactoren zoals inderdaad temperatuur maar ook voedingsbodems en luchtsamenstelling. meer info

Salmonella is gewoon aanwezig in de darmen van dieren. En buit de darmen kan het schadelijke gevolgen hebben voor andere organismes.

MvG Ron

Veranderd door Beryllium, 12 oktober 2005 - 13:06

citrobacter

citrobacter

• >25 berichten
  • 39 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 16 oktober 2005 - 18:48

Zolang je je (besmet)vlees goed bakt, en je maag genoeg maagzuur vormt mag er geen probleem zijn. Dan zal Salmonella species het niet halen tot in je darmen of erger tot in je bloedbaan.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures