Springen naar inhoud

[scheikunde] Boorzuur en siliconenolie

• Log in om te kunnen reageren

TheWeg

TheWeg

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 16 oktober 2005 - 20:33

Kan iemand mij meer informatie geven over boorzuur en siliconenolie (en dan de dimethylsilicone variant). En dan gewoon informatie zoals dichtheid enzo. en hoe het gemaakt wordt eventueel.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

DrQuico

DrQuico

• >1k berichten
  • 2952 berichten
  • VIP

Geplaatst op 16 oktober 2005 - 23:48

Als je even hier op het chemieforum zoekt op Silly Putty vind je al aardig wat.

TheWeg

TheWeg

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 17 oktober 2005 - 17:43

Maar er staat niet de informatie die ik zoek. ik heb het over dichtheid, kookpunt, hoe de stoffen gemaak worden enz.

DrQuico

DrQuico

• >1k berichten
  • 2952 berichten
  • VIP

Geplaatst op 17 oktober 2005 - 18:38

In deze topic staat hoe het gemaakt wordt (plaatje). En in deze topic vind je een linkje naar een synthesevoorschrift.
8-[

Omdat het een polymeer is zal het geen kookpunt maar een kooktraject hebben. Al vermoed ik dat het eerder degradeert (kapotgaat) dan dat het kookt.

Afhankelijk van kleine verschillen in de synthese (methode van toevoegen, temperatuur, stoicheometrie e.d.) zal de grootte van het polymeer verschillen en daarmee de eigenschappen verschillen.

Voor een goede benadering van de dichtheid kun je eventueel ook de dichtheid van dimethylpolysiloxaan (dimethylpolysiloxane) proberen te vinden.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures