hydrolyse2

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Gesloten
Berichten: 30

hydrolyse2

Hier nog ff een keer opnieuw. Want het onderwerp kwam niet bovenaan de lijst te staan!!!

Sorry ik heb het geprobeerd maar ik snap er niets van. Op de volgende website is de gehydrolyseerde ASA te vinden zoals ik hem wil hebben http://www.ipwonline.de/download/zellchem/2003/dp090305.pdf

blz 4

Hier staat dus dat ik alleen water hoef toe te voegen aan de ASA om een gehydrolyseerde ASA te krijgen.

De hydrolysatiereactie die ik echter gevonden heb is:

zuur + MeOH-->ester + water (katalysator: H+)

Mijn stagebegeleider zei dat ik de volgende monsters met NMR moest vergelijken:

- ASA opgelost (als voorbeeld CDCl3)

- ASA in CDCl3 + toevoeging van CDCOOD (mierezuur-gedeutereerd)

- ASA in CDCl3 + toevoeging van CDCOOD + toevoeging van MeOH

Dit heb ik dus gedaan maar ik vond geen verschillen in ASA met de NMR. Mijn stagebegeleider is nu op vakantie en er is niemand anders die mij kan helpen. En aangezien dat ik toch graag verder wil met mijn onderzoek: KAN IEMAND MIJ HELPEN? WAAROM IS DE ASA NIET GEHYDROLYSEERD?

Wat zou er volgend mijn stagebegeleider moeten gebeuren door toevoegen van alleen mierezuur-gedeutereerd. En waarom is het mis gegaan. Moet het misschien ongedeutereerd zuur zijn???

Kan ik ook door alleen water toevoegen een gehydrolyseerde ASA krijgen? Moet dit dan gedeutereerd water zijn of niet?

Kan iemand mij dus vertellen hoe ik mijn ASA kan hydrolyseren, zodat ik deze met de NMR kan meten. ALvast onwijs bedankt voor het lenen van jullie hersenen.

rwwh: crossposten is niet toegestaan en niet nodig.

Lees de Algemene Regels nog eens!

Topic gesloten

Voor vragen of opmerkingen kan je me mailen.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.953

Re: hydrolyse2

Vragen niet dubbel posten

Hier is een linkje naar de originele vraag.

Deze is gesloten.

Gesloten