Injector HPLC

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 8

Injector HPLC

Heej mensen,

Wie kan mij tips geven bij het zoeken naar verschillende injectoren voor hplc

Verschillen in injectiemechanisme, handmatig / automatisch, prijs, leverancier enz,

Gaarne alleen internet Bronnen!

Groetjes Benjamin

Berichten: 1.153

Re: Injector HPLC

waarom dit bij virologie staat is mij een raadsel.

goh een beetje uitgebreidde vraag.

heb je 2 hoofd klassen: handmatig en automatisch

Handmatig is een zesweg kraan met op 1. injectie, 2 de loop, 3 pomp, 4 LC, 5 de andere kant van de loop en op 6 een waste. Zelf de loop volspuiten en omschakelen en HPLC-en. Kosten: bij VICI een schakel kraan kopen wat tubing bij Bester....injectiespuit+aansluitng....een paar 100 euro.

makkelijkste automatische: precies hetzelfde alleen een automatische schakelkraan (ook bij VICI) kosten: 1200 euro, door elektronika

ALs je daarnaast meerdere monsters (>20 per dag) wilt injecteren is een auto-sampler het makkelijkst. Hiervoor heb je 1001 verschillende leveranciers. grootste zijn Interscience, Gilson, Waters, Shimadzu, Agilent. Kijk maar eens op hun websites voor meer info over al hun verschillende systemen. Ze werken allemaal net iets anders. Sommige samplers kunnen meerdere modes werken..bv full-loop, partial-loop, uL pick-up etc.

Wil je echt zeer veel monsters injecteren (>100 per uur) kom je op robot systemen. Daar weet ik niet zoveel van. Het kleinste simpelste syteem voor bio-metingen komt van Spark-Holland. Kijk ook hier eens op de website.

heb ik je zo een beetje geholpen?

Berichten: 2.399

Re: Injector HPLC

JeroenC schreef: Wil je echt zeer veel monsters injecteren (>100 per uur) kom je op robot systemen. Daar weet ik niet zoveel van. Het kleinste simpelste syteem voor bio-metingen komt van Spark-Holland. Kijk ook hier eens op de website.
Ik heb voor mijn bachelor een methode geautomatiseerd op een Tecan Genesis workstation. Als je robotsystemen nodig hebt: kijk op de tecan site. Dit is echt geweldig spul. De workstation is een soort lego plateu waar je naar hartelust componenten op kunt bevestigen die je nodig hebt voor je proces. Je leert de robot gewoon de coordinaten en klaar. De website is www.tecan.com volgens mij.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: Injector HPLC

Het lijkt mij sowieso nuttig dat de topic starter iets meer info geeft met betrekking tot zijn budget en hoeveelheid monsters die hij van plan is om te analyseren. Dit is zo'n uitgebreide vraag, dat de forumleden alle info die ze hebben wel kunnen gaan posten.
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Reageer