Springen naar inhoud

Barstningsgevaar

• Log in om te kunnen reageren

Feike_CF

Feike_CF

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 21 oktober 2005 - 10:11

Dames / heren...

Inmiddels hebben wij ook een VIB (veiligheidsinformatieblad) ontvangen van de leverancier van heptaan (zie mijn vorige topic). Zoals de meesten van jullie wel zullen weten staan daarop alle veiligheidsgegevens m.b.t. heptaan.

Nu staat er in het rijtje bij speciaal gevaar iets over verbandingsproducten en gassen. Een explosief damp-lucht mengsel wordt genoemd, evenals koolmonoxide en kooldioxide en ook het begrip "barstningsgevaar".

Heeft iemand enig idee wat dit bekent? Via google kan ik ook geen antwoord vinden... :lol:

Feike

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Roytje

Roytje

• >250 berichten
  • 328 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 21 oktober 2005 - 10:14

Misschien bedoelt de leverancier "barstingsgevaar", dus zonder de 1e n. Dus kans dat het ding waar je heptaan in hebt zitten, kan barsten, breken, ontploffen oid.

Raspoetin

Raspoetin

• >1k berichten
  • 3514 berichten
  • VIP

Geplaatst op 21 oktober 2005 - 10:35

Ik denk dat ik het met Roytje eens ben, en dat het hier om een typefout gaat. Anders, als je het per se moet weten, zou ik de leverancier even mailen of een VIB van een ander gas doornemen om te kijken of het daar ook zo wordt gespeld.
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures