SPE kolom

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 2

SPE kolom

Kan iemand mij vertellen waar het materiaal van een SPE kolom uit bestaat en welke interacties er plaatsvinden?

Thanks!

Berichten: 1.153

Re: SPE kolom

SPE matriaal is het zelfde als in LC...je hebt er 1000-den. Die elk hun eigen interacites hebben...je hebt RP, ion exchange, NP, mix modes etc etc etc.

Berichten: 2.399

Re: SPE kolom

Een SPE kolom bestaat uit een soort injectie spuit waarin het sorbens gepakt zit tussen 2 frits.

Berichten: 1.153

Re: SPE kolom

eh..misschien zijn de antworden van leon en mij niet duidelijk.

Een SPE kolom bestaat uit een omhulsel, meestal plastic, teflon of PEEK. gevult met een sorbens (zie mijn eerder antwoord) welk tussen 2 frits is geplaatst.

sommige analieten kunnen interacties vertonen met het materiaal van het omhulsel en met de frits. Deze interacties (H-bruggen, vanderwaals etc) zijn niet de interacties die je wilt hebben. Daarom noemen we die secundaire interacties.

Je wilt dat het analiet van je interesse een interactie heeft met je kolom materiaal en dat de overige stoffen in je monster door het SPE kolommetje heen gaat. Dus afhankelijk van a je monster en b je analiet bepaal je het materiaal van het sorbens. Dus welke interacties je dan hebt hangt af van je monster, je analiet en je sorbens.

Reageer