Springen naar inhoud

Zuren en meer...

• Log in om te kunnen reageren

Dinox

Dinox

• 0 - 25 berichten
  • 20 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 21 oktober 2005 - 13:57

Hallo allemaal ik had een paar vragen over onder meer zuren en etsen.

1. Welke soorten zuren heb je?
2. Waar kan je het kopen en hoe duur is en zou je het dan ook in andere landen eventueel goedkoper krijgen?
3. Wat zijn de gevolgen als je het gebruikte zuur zomaar door de gootsteen gooit?
4. Kan je duurdere soorten zuur vaker gebruiken of worden de ets afdrukken dan mooier?
5. Welke veiligheidsmaatregelen moet je in acht nemen als je het zuur gaat gebruiken?
6. Welke variant van zoutzuur moet je gebruiken om te etsen?

grts Dinox

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

JeroenCV

JeroenCV

• >1k berichten
  • 1153 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 21 oktober 2005 - 14:16

sorry als ik het fout heb, maar klopt het dat je dit voor school moet weten? en dan voor een niet chemisch vak?

1. Hoe bedoel je? voedingszuur, sterk zuur, zwak zuur?
2. Bij een chemicalienboer, zoals sigma. Prijs hangt van zuiverheid af. Ja in Amerika kan het goedkoper zijn door de lagere dollarkoers.
3. Bedenk het zelf eens
4. wat geberut er met het zuur tijdens het etsen? treedt er een reactie waarbij het zuur wordt verbruikt of gebruikt? kan je het dan dus hergebruiken? (maakt dit dan uit voor duur of goedkoop zuur?) Zoals ik bij 2 al zei prijs hangt af van zuiverheid
5. eh...blote handen, spatten, kleding? (beetje makkelijke vraag, niet??) denk aan je huid, ogen, en OMGEVING!!
6. variant zoutzuur??? zoutzuur=zoutzuur dus ook hier zal wel zuiverheid worden bedoeld.

Beryllium

Beryllium

• >5k berichten
  • 6314 berichten
  • Minicursusauteur

Geplaatst op 21 oktober 2005 - 14:19

Kijk ook nog even rond op het forum, het onderwerp is al meerdere malen voorbij gekomen:

Forumzoekmachine
Resultaten voor zoekterm "etsen"
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures