Springen naar inhoud

primerdesign

• Log in om te kunnen reageren

Beko

Beko

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 23 oktober 2005 - 15:38

Alvast een heel goede dag, ben nieuw op het forum. Ik studeer moleculair biologie op Hogeschool leiden en zit in de 3de leerjaar.
Ik ben hier terecht gekomen via google. Heb heel wat gelezen, en vind t een goede forum.
-------------------------------------------------------------------------------------------
Ok nu terzake. Wat ik nog niet begrijp is het primerdesign. Je krijgt een stuk sequence, en daar uit moet je je 2 FW-primer2 en BW-primer2 zien uit te halen.
Zo een vraag hadden we op een tentamen gekregen, en kon t niet maken.

Als iemand me kan helpen zou het erg op prijs stellen. Bij vraag 6 zou ik willen weten, hoe je te werk gaat.
--------------------------------------------------------------------------------------------

Onderstaande dubbelstrengs DNA sequentie is een deel van het humane alpha actine gen. Je krijgt de opdracht om 2 sets primers te bestellen voor een standaard PCR reactie. Daarbij houd je de regels voor primer design in het oog. Zorg ervoor dat de primers een stuk van 150 bp amplificeren aan het begin en aan het eind.

1 TCTCCCTGTC CTTGCAGAAA CTAGACACAA TGTGCGACGA AGACGAGACC
AGAGGGACAG GAACGTCTTT GATCTGTGTT ACACGCTGCT TCTGCTCTGG

51 ACCGCCCTCG TGTGCGACAA TGGCTCCGGC CTGGTGAAAG CCGGCTTCGC
TGGCGGGAGC ACACGCTGTT ACCGAGGCCG GACCACTTTC GGCCGAAGCG

101 CGGGGATGAC GCCCCTAGGG CCGTGTTCCC GTCCATCGTG GGCCGCCCCC
GCCCCTACTG CGGGGATCCC GGCACAAGGG CAGGTAGCAC CCGGCGGGGG

151 GACACCAGGT CAGGCTGCCC CTCCGCAGAG GGAGCCGGCT CGGGGTCCCC
CTGTGGTCCA GTCCGACGGG GAGGCGTCTC CCTCGGCCGA GCCCCAGGGG

201 GCGTAAGCCA GCCTGGTGCC ACCCGGAGCG GCGTTAACGG GTGCGTGGTG
CGCATTCGGT CGGACCACGG TGGGCCTCGC CGCAATTGCC CACGCACCAC

251 TCTCGGCTCT GCAGGGCGTC ATGGTCGGTA TGGGTCAGAA AGATTCCTAC
AGAGCCGAGA CGTCCCGCAG TACCAGCCAT ACCCAGTCTT TCTAAGGATG

301 GTGGGCGACG AGGCTCAGAG CAAGAGAGGT ATCCTGACCC TGAAGTACCC