Springen naar inhoud

op zoek naar chemiespullen en -grondstoffen

• Log in om te kunnen reageren

GI-frank

GI-frank

• 0 - 25 berichten
  • 13 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 oktober 2005 - 14:05

Ik was vroeger gek op chemie (ik had als kind een chemiedoos waar ik me uren mee kon vermaken). Inmiddels heb ik er jaren niets meer aan gedaan en alle spullen heb ik al lang geleden opgeruimd.

Ik zou de chemie weer een beetje willen oppakken. Ik denk daarbij aan eenvoudige proefjes zoals electrolyse, verchromen of verkoperen (is dat Nederlands?) van metaal, maken van zeep, enz.

Hoe kom je als niet-scholier, niet student en niet lab-medewerker aan de noodzakelijke spullen, zoals reageerbuisjes, erlenmeyers, kooksteentjes, gasbrander, enz. en wat simpele grondstoffen, zoals koperchloride, natrium hydroxide, sulfaten en Uranium 235. (dat laatste is een grapje :lol: )

Zijn er (on-line) winkels waar je als niet-student kan bestellen? Zijn daar regels aan verbonden?

GI-Frank

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

JeroenCV

JeroenCV

• >1k berichten
  • 1153 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 oktober 2005 - 14:12

kijk eens goed rond op dit forum.

hier

en anders is er onze geweldige zoekfunctie...dit soort vraag als vaker geweest..

en voor de U-235 verwijs ik door naar andere bronnen.

Maar let erop dat je je verstand bliojft gebruiken met experimenteren, anders Geplaatste afbeelding

GI-frank

GI-frank

• 0 - 25 berichten
  • 13 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 oktober 2005 - 14:17

Nou, ik ben wel ruilen regelmatig tegengekomen. Maar aangezien ik niks te ruilen heb... En spullen die andere mensen over hebben heb ik inderdaad ook gezien. Maar ik bedoel gewoon een adres waar je inkopen kan doen.

Veranderd door GI-frank, 25 oktober 2005 - 14:19

Jorim

Jorim

• >5k berichten
  • 5075 berichten
  • Beheer

Geplaatst op 25 oktober 2005 - 15:00

http://www.chemiefor...?showtopic=3912
http://www.chemiefor...?showtopic=3457

GI-frank

GI-frank

• 0 - 25 berichten
  • 13 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 oktober 2005 - 15:08

Oke, Jorim, da's wat ik zoek. Bedankt!

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures