Onmogelijke opgave van een belspel

Moderator: Rhiannon

Berichten: 857

Onmogelijke opgave van een belspel

Er stonden in het belspel van rtl 4, 3 bekers in beeld. De ene beker was geheel gevuld en bevatte 2 liter..de ander half gevult..en de 3de bevatte 20 deciliter

De opgave zag er zo uit:

2 liter + 1/2 beker + 20 deciliter = 12 liter???

Vraag: Tel alle liters op

Het antwoord is 130....succes met jullie berekeningen...ik vat em niet..

Ik werd dus enorm draaierig wakker...doe de tv aan..zie het belspel dus dacht "mooi even checken of ik bij kennis ben Afbeelding ". Ik de liters op tellen 2 + 1 + 2 = 5

Er was een beller in de uitzending..."Het antwoord is 5"...NEE!!! dat is fout hellaas..

Dan begin je echt te freaken hoor ...en je gaat rekenen Afbeelding en denken Afbeelding :lol: maar er komen nog meer mensen in de uitzending en die zeggen: 17, 15, 3, 2, 1, 16, 19, 21....weet ik veel wat nog meer...Totaal hadden 40 mensen :) het fout!!! Afbeelding

Dan begin je echt angstig te worden en begin je op je knieën te bidden en je zweert dat je nooit meer blowt en/of drinkt.

Daarna kan je bellen en je antwoord checken bij een comp...niemand had het goed behalve 1 vrouw..Ze wou 13 in toetsen en afsluiten met een hekje...Toetst ze niet per ongeluk 130# in....En het was goed!!!...

wie het begrijpt mag het zeggen...de uitleg komt op rtl4 teletekst pagina 345....het staat er nu nog niet maar mensen buig jullie eens over de som en geeft jullie antwoorden....

Jeffrey

Berichten: 328

Re: Onmogelijke opgave van een belspel

Hahahaha er is elke zaterdag zoiets grappigs

- Je moet alle liters optellen

- Het woord liter moet je meerekenen, want dat is ook een liter

- 20 deciliter, kun je zien als 2 liter, maar ook als 20 liter (zonder de deci)

- enz

Gebruikersavatar
Berichten: 160

Re: Onmogelijke opgave van een belspel

Ik heb de berekening anders opgevat: (ja, ja, ik heb het ook gezien maar niet gebeld)

Code: Selecteer alles

2 liter + X + 20 deciliter = 12 liter
Mijn antwoord zou dan zijn:

Code: Selecteer alles

X = 8 liter
Dat het middelste bekertje half gevuld is doet niet terzake, er is tenslotte niet vermeld dat de bekers even groot zijn. Het middelste bekertje is in mijn antwoord gewoon 16 liter.

Edit: Het is niet eens duidelijk of het middelste bekertje tot halve hoogte is gevuld of tot de halve inhoud. In de bovenste helft van de beker zit immers meer volume omdat het bekertje daar breder is.
...ik vat em niet..
Nou ik wel, de kassa heeft gerinkeld bij RTL en dan mag de eerste de slechtste beller in de uitzending komen om een willekeurig antwoord uit te kramen en te cashen.
Het woord liter moet je meerekenen, want dat is ook een liter
Als dit het niveau is van de gemiddelde Nederlander wordt het tijd dat ik ga emigreren. :lol:

Berichten: 857

Re: Onmogelijke opgave van een belspel

maar kom jij dan op 130?

dan zou je dus krijgen:

2 liter + 1 liter + 20 liter + 12 liter = 35

Berichten: 328

Re: Onmogelijke opgave van een belspel

JeffreyButer schreef: maar kom jij dan op 130?

dan zou je dus krijgen:

2 liter + 1 liter + 20 liter + 12 liter = 35
Nee, maar misschien zijn er meer dingen waar je rekening mee moet houden. Ze lieten een keer euromunten zien en toen moest je alle euro's bij elkaar optellen. Bleek dat er op de muntjes zelf ook euro stond en dat je die ook mee moest rekenen. Ik heb de opgave niet gezien, dus ik weet het ook niet.

Berichten: 857

Re: Onmogelijke opgave van een belspel

...ik vat em niet..
Nou ik wel, de kassa heeft gerinkeld bij RTL en dan mag de eerste de slechtste beller in de uitzending komen om een willekeurig antwoord uit te kramen en te cashen.
Dat begreep ik dan net maar hoe frustrerend is het om zo wakker te worden?...ik kan je zeggen heel erg hoor...Je denkt echt dat ja 's nachts gebrainwashed bent..

Maar het ergste is doe blonde koekoek die daar nog staat te zeggen: Een klassiek voorbeeld....Een basisschool voorbeeld...Iemand die een beetje kan tellen moet het zien...

Berichten: 857

Re: Onmogelijke opgave van een belspel

Roytje schreef:
JeffreyButer schreef: maar kom jij dan op 130?

dan zou je dus krijgen:

2 liter + 1 liter + 20 liter + 12 liter = 35
Nee, maar misschien zijn er meer dingen waar je rekening mee moet houden. Ze lieten een keer euromunten zien en toen moest je alle euro's bij elkaar optellen. Bleek dat er op de muntjes zelf ook euro stond en dat je die ook mee moest rekenen. Ik heb de opgave niet gezien, dus ik weet het ook niet.
http://www.battlefield-xg.nl/img/3939_1130422702.jpg

dit is een link naar de opgave (zeer slechte kwaliteit)...je kan het heel slecht zien maar er stonden echt geen 130 liters ofzo.

Gebruikersavatar
Berichten: 160

Re: Onmogelijke opgave van een belspel

Ik heb ook wel eens een belspelletje gezien waar een woord moest worden geraden. Toen de oplossing zichtbaar werd stond er een joekel van een spelfout in. Je moet het IQ van de producenten dus niet overschatten.

Berichten: 857

Re: Onmogelijke opgave van een belspel

het zou me niets verbazen als de opgave niet klopt...daar zie ik ze ook nog wel voor aan...

moet die 12 niet 125 zijn?

2 + 1 + 2 + 125 = 130 :lol:

het antwoord staat nog niet op teletekst pagina 345....verdacht Afbeelding :)

Berichten: 328

Re: Onmogelijke opgave van een belspel

2 + x + 2 = 12 liter

x= 8 liter

2 + 2 = 4 liter (opschrift op de bekers)

20 (deci)liter (opschrift op de beker)

12 liter (onderaan het scherm)

3 x het woord liter

2 + 8 + 2 = 12 liter in de bekers (dus niet het opschrift)

dan moet je vast nog wel iets met de deci doen

Het is trouwens rtl 5 en niet 4 :lol:

Gebruikersavatar
Berichten: 160

Re: Onmogelijke opgave van een belspel

het zou me niets verbazen als de opgave niet klopt...
<filosofie modus>

Als het antwoord niet in overeenstemming is met de vraag dan is het antwoord per definitie fout en niet de vraag. Zo is dat afgesproken in de wetenschap. Als je wilt dat het antwoord goed is had je een ANDERE vraag moeten stellen.

</filosofie modus>

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: Onmogelijke opgave van een belspel

Het antwoord is 42. Wat was de vraag ook alweer?

Berichten: 328

Re: Onmogelijke opgave van een belspel

Het antwoord is 42. Wat was de vraag ook alweer?
Iets teveel boeken gelezen? :lol:

The Hitchhiker's Guide to the Galaxy.
"Forty-two!" yelled Loonquawl. "Is that all you've got to show for seven and a half million years' work?"

"I checked it very thoroughly," said the computer, "and that quite definitely is the answer. I think the problem, to be quite honest with you, is that you've never actually known what the question is."

Berichten: 328

Re: Onmogelijke opgave van een belspel

Het staat op teletext hier en hier.

Glas 1:

2 liter op het glas = 2

2 liter in het glas =2

1x het woord liter = 1

1x de afkorting 'l' van liter = 1

Glas 2:

1 liter in het glas =1

Glas 3:

2 liter in het glas = 2

20 deciliter = 2

'CI' in deciliter = 101 (romeinse cijfers)

'I' in deciliter = 1

1x het woord liter = 1

12 liter:

1x het woord liter = 1

12 = 12

1x afkorting 'l' =1

2 voor liter = 1

totaal 130 liter

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: Onmogelijke opgave van een belspel

Dan zijn ze er nog 500 van D vergeten.

Reageer