[scheikunde] Zouten

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 7

[scheikunde] Zouten

Eykes,

Zeg weet er iemand het antwoord op de volgende 2 vragen ?

1) Hoe verklaar je de overeenkomst in eigenschappen van de elementen uit groep Ia ?

2) Hoe verklaar je dat zouten in de vlam een verschillende kleur hebben ?

Alvast bedankt,

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: [scheikunde] Zouten

Ik probeer je op weg te helpen met een paar andere vragen.

1) Geldt hetzelfde voor andere kolommen? Wat hebben alle elementen in een kolom van het periodiek systeem gemeenschappelijk?

2) Hoe verklaar je dat zouten in een vlam voor een kleuring zorgen?

Berichten: 7

Re: [scheikunde] Zouten

Ik zou graag een exact antwoord krijgen.

Weet er iemand het antwoord op de 2 vragen ?

Alvast bedankt !

Groetjes

:)

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: [scheikunde] Zouten

Denniske schreef: Ik zou graag een exact antwoord krijgen.

Weet er iemand het antwoord op de 2 vragen ?

Alvast bedankt !

Groetjes

:)
Dat heet zelf huiswerk maken ipv dat we alles voorkauwen, zo leer je niets. Btw hoort bij die vragen niet iets van een boel tekst vooraf?

Berichten: 857

Re: [scheikunde] Zouten

Dat heet zelf huiswerk maken ipv dat we alles voorkauwen, zo leer je niets. Btw hoort bij die vragen niet iets van een boel tekst vooraf?
Inderdaad...probeer als je een vraag stelt ook al aan te geven wat je weet en wat jou theorie is. Er mag natuurlijk wel een beetje over nagdacht zijn...maar ik probeer je ook nog wat op weg te helpen (=bijna voorkauwen)

1) Kijk eens naar de elektronenconfiguratie van de elementen in de 1A groep. Wat betekend deze configuratie voor de eigenschappen?

2)Wat gebeurt er met de elektronen van een zout in een vlam? (denk aan licht uitzenden!!)

Vertel even wat je denkt en dan helpen we je wel weer verder

(en post in vervolg je threads in het goede forum. Zouten is niet organisch maarn anorganisch..of dit kan bij huiswerk opgaven!!)

rwwh: ik heb het dan maar verplaatst. Als iemand niet weet waar het hoort is dat geen probleem, dat horen de moderatoren op te lossen. Als ze niet slapen....

Berichten: 35

Re: [scheikunde] Zouten

Misschien moet je eens aan ladingen denken bij vraag 1

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: [scheikunde] Zouten

Kijk gewoon eens WELKE eigenschappen ze gemeenschappelijk hebben, en probeer dan te achterhalen waar deze eigenschappen vandaan komen. Dat is een heel algemene manier om een probleem op te lossen.

Als ik je vraag waarom een koe en een schaap zo op elkaar lijken, dan ga je zelf onbewust ook eerst na waarin die twee op elkaar lijken voordat je het probleem zelf probeert te beantwoorden.

Waarin lijken deze elementen op elkaar?

Gebruikersavatar
Berichten: 2.953

Re: [scheikunde] Zouten

Ze zijn beiden tweehoevig! Afbeelding

Reageer