zoutzuur

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 45

zoutzuur

hallow allemaal, ik zou graag willen weten waar je in nederland het beste geconcentreerd zoutzuur kunt kopen.

alvast bedankt.

Berichten: 3.145

Re: zoutzuur

Wat is dit toch ineens? Ik zie nu in een paar dagen tijd al drie keer een vraag langs komen over kopen van zoutzuur :lol: .

Maar OK, zoutzuur kom je toch wel aan, dus ik geef je de bron maar. Je kunt 30% HCl kopen bij Hornbach, een grote DHZ zaak, die op zo'n 10 locaties in Nederland te vinden is. Je kunt het kopen in 5 liter verpakking. Het is ook te vinden bij Welkoop, maar daar willen ze ook wel eens uitverkocht zijn.

Bij Gamma, Formido e.d. vind je het niet. Daar vind je alleen 10% HCl.

Berichten: 45

Re: zoutzuur

oke bedankt he :lol:

Berichten: 857

Re: zoutzuur

woelen schreef: Wat is dit toch ineens? Ik zie nu in een paar dagen tijd al drie keer een vraag langs komen over kopen van zoutzuur :lol: .

Maar OK, zoutzuur kom je toch wel aan, dus ik geef je de bron maar. Je kunt 30% HCl kopen bij Hornbach, een grote DHZ zaak, die op zo'n 10 locaties in Nederland te vinden is. Je kunt het kopen in 5 liter verpakking. Het is ook te vinden bij Welkoop, maar daar willen ze ook wel eens uitverkocht zijn.

Bij Gamma, Formido e.d. vind je het niet. Daar vind je alleen 10% HCl.
Volgens mij zijn toevallig allemaal muurtjes aan het bouwen en morsen ze nogal veel cement.. :) ..Het viel mij ookal op..

Mag ik weten waarvoor je het wil gebruiken alibout?

Berichten: 45

Re: zoutzuur

Ja dat mag je. Ik Had het nodig voor een school verslagje en had al bij andere posts gekenen alleen daar stond niet egt wat ik zocht. dus vandaar.

Gebruikersavatar
Berichten: 160

Re: zoutzuur

Is dat nieuw ofzow? Chemicaliën voor school kopen. Ik hoor dat steeds vaker dat scholieren voor allerlei projecten soms de meest idiote (lees: niet vrij verkrijgbare) chems zoeken. Persoonlijk vind ik het ronduit belachelijk. Vroegah toen ik op school zat kocht de school alle chems die je nodig had. Een fles zoutzuur is toch wat anders dan een geodriehoek of potloden ook al kan je het gewoon kopen bij de DHZ-zaak.

Berichten: 8

Re: zoutzuur

Je hebt 30% zoutzuur nodig voor een schoolverslagje? Je hebt het niet gewoon toevallig nodig voor het maken van acetonperoxide ... ?

Gebruikersavatar
Berichten: 2.953

Re: zoutzuur

Je hebt 30% zoutzuur nodig voor een schoolverslagje? Je hebt het niet gewoon toevallig nodig voor het maken van acetonperoxide ... ?


Daar heb je geen geconcentreerd zoutzuur voor nodig, en persoonlijk vind ik het onnodig om dit soort insinuaties te maken.

Reageer