Biologie?

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 52

Biologie?

Hallo hallo.. :)

Ik weet wel dat dit meer biologisch is maar miss kunnen jullie mij wel helpen met antwoord te vinde op deze vragen.. Ik kom er namelijk niet echt uit..

* Op een verpakking staat dat er eiwit, koolhydraat, vet, cloride en vitamine c in zit.. Maar is dat ook zo??

* Hoe kun je aantonen dat deze stoffen daadwerkelijk in de zuivel zitten?

* Wie bepaalt welke gegevend je in nederland moet weergeven?

* En hoe zit dat in andere landen van de EU?

* Staan in Frankrijk dezelfde gegevens op een pak?

Dankje wel!! :lol:

Goertjes.. :)

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Biologie?

Waarom dat dit in vloeistofchromatografie staat ipv huiswerk en toetsen is mij ook een raadsel...

Beryllium: daar hebben we de "Report"-knop voor :lol:

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: Biologie?

Waarom dat dit in vloeistofchromatografie staat ipv huiswerk en toetsen is mij ook een raadsel...
Hoezo staat deze in vloeistofchromatografie :lol: Geintje. Maar ik heb hem verplaatst.
* Op een verpakking staat dat er eiwit, koolhydraat, vet, cloride en vitamine c in zit.. Maar is dat ook zo??
Volgens de keuringsdienst van waren zie hier moet de leverancier verantwoording afleggen voor zijn product. Dus zullen de gegevens moeten kloppen van wat er in de het product aanwezig is.
* Hoe kun je aantonen dat deze stoffen daadwerkelijk in de zuivel zitten?
Met behulp van een kwaliteitslaboratorium.
* Wie bepaalt welke gegevend je in nederland moet weergeven?
zie vraag 1.

Binnen de EU vallen alle producten onder dezelfde richtlijnen namelijk de Europese Voedsel en Waren Autoriteit (EFSA). maar buiten de EU vallen ze weer binnen andere normen(bijvoorbeeld amerika heeft de FDA). Maar ingeval van export en import binnen en buiten de EU moeten ze wel aan de EFSA waarden voldoen.

MvG Ron

Reageer