Springen naar inhoud

van ei tot kuiken, gewicht

• Log in om te kunnen reageren

chemical stein

chemical stein

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 07 november 2005 - 09:49

Goedemorgend,

Ik vraag me af of er een gewichtsverandering plaats vindt in een ei tijdens de ontwikkeling tot kuiken.

Bv. Je weegt een pasgelegd bevrucht ei en je weegt het nogmaals vlak voordat het kuiken uitbreekt.

Is het gewicht van dat ei dan verandert, want in principe kan er geen massa in of uit het ei door de schaal.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44819 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 07 november 2005 - 10:32

In ieder geval gassen wel volgens mij (O2 , CO2). En waterdamp vast ook wel.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Cassanne

Cassanne

• >1k berichten
  • 1349 berichten
  • VIP

Geplaatst op 07 november 2005 - 10:39

Zuurstof moet er in elk geval makkelijk in kunnen en CO2 makkelijk eruit, anders zou het kuikentje het nooit overleven.
Ik zou dud denken dat er enkele grammen afname in gewicht is (door het uitademen van CO2 en eventueel water).
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!

Doffer

Doffer

• >100 berichten
  • 232 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 november 2005 - 14:12

Ja het gewicht veranderd.
Want als je een net gelegd eitje in het water doet dan licht het plat op de bodum. Hoe langer het bebroed wordt hoe meer het ei gaat drijven. (de luchtzak in het ei wordt ook steeds groter). Zodra het kuiken begind met uitpikken komt het ei voor 1/4 boven water.

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44819 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 07 november 2005 - 18:16

Dan is er dus een nieuw spreekwoord: niet meer zo lek als een mandje, maar zo lek als een eitje.... :roll:
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures