Springen naar inhoud

algemene vraagjes

• Log in om te kunnen reageren

jamilo

jamilo

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 02 november 2005 - 19:05

hallo mensen, ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen door een antwoord op deze vragen:
1)formol is dit giftig?
2)Als op melk water wordt gedaan, wordt deze dan warm? Wat is het effect als je deze aanlengt voor af te koelen
3)hoe kan ik weten hoe een stof meer polair is dan een andere stof

please antwoord er zo snel mogelijk op

thanks

jamilo :)

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Fuzzwood

Fuzzwood

• >5k berichten
  • 11101 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 02 november 2005 - 19:23

:) Dit klinkt weer naar achterstallig huiswerk

Jorim: Plaats alleen opmerkingen als je echt iets toe te voegen hebt!

Veranderd door Jorim, 02 november 2005 - 19:30

Roytje

Roytje

• >250 berichten
  • 328 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 02 november 2005 - 19:35

3)hoe kan ik weten hoe een stof meer polair is dan een andere stof

Door naar de structuur formule te kijken. Hieraan kun je zien hoeveel polaire groepen een stof heeft en hoe sterk de polariteit van de groepen is.

Wat is formol eigelijk?

Veranderd door Roytje, 02 november 2005 - 19:35

Raspoetin

Raspoetin

• >1k berichten
  • 3514 berichten
  • VIP

Geplaatst op 02 november 2005 - 19:49

1) Dit lijkt mij redelijk eenvoudig op te zoeken op internet. Google of zo? Zelf even gekeken en was/is een andere benaming voor formaline. Lijkt me handig dat je dat dan even intikt in een zoekmachine.

2) Hoe bedoel je: Of melk op kamertemp en water op kamertemp bij elkaar gooien iets warmers oplevert dan kamertemp???? Nooit van gehoord in ieder geval. En hoe bedoel je dat water op melk wordt gedaan? En het effect met betrekking tot wat (als je hem aanlengt voor het afkoelen)? Als een vloeistof kouder wordt neemt het volume af (behalve water beneden 4 gr Celcius). Als je dit niet bedoelt met effect, dan graag een duidelijkere vraagstelling. Lijkt me voor vraag 2 sowieso geen verkeerde optie. Tik je vraag anders ff uit het boek over of zo.

3) Zie post van Roytje

Veranderd door Raspoetin, 02 november 2005 - 19:52

I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

rappe28

rappe28

• >25 berichten
  • 60 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 03 november 2005 - 01:41

Jorim: Plaats alleen opmerkingen als je echt iets toe te voegen hebt!

Ik vind dat hier te vaak achterstallig huiswerk wordt nagevraagd, terechte opmerking naar ik dacht...

Beryllium

Beryllium

• >5k berichten
  • 6314 berichten
  • Minicursusauteur

Geplaatst op 03 november 2005 - 08:17

Ja het lijkt inderdaad zo dat we af en toe veel huiswerkvragen krijgen. Kritisch kijken naar zulke vragen is okee, maar ik denk niet dat we moeten verzanden in elke keer opnieuw commentaar te leveren.

Vind je (om wat voor reden dan ook) dat het topic het niet waard is om te reageren, doe het dan ook niet. Door elke keer dit soort opmerkingen te plaatsen, ook al zijn ze in gevallen terecht, gaat de sfeer achteruit. In plaats daarvan, gebruik de knop Geplaatste afbeelding om het team in te lichten.

Nu weer ontopic aub! Als je hier op door wil gaan, verwijs ik je naar het forum Suggesties.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures