Springen naar inhoud

help me

• Log in om te kunnen reageren

natalieken

natalieken

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 03 november 2005 - 16:25

hallo :)
ik zit met een probleempje,
ik zit in mn 6e jaar en we moeten een gip maken over een fruit soort..
nu mijn fruitsoort is bessen. Maar voor wetenschappen moet ik de chemische structuure en samenstelling en allerlij hebben van een bes, of enkele bessen.
Nu heb ik me al suf gezocht op het net en in de bied maar vind niks bruikbaars,kunnen jullie me helpen of me een site ofzo geven waar ik het nodig kan vinden ?
alvast bedankt e !
xxx natalieke xxx :)

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

rwwh

rwwh

• >5k berichten
  • 6847 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 03 november 2005 - 16:43

We hebben zo'n vraag al eens eerder gehad. Het antwoord is: dit bestaat niet. In fruit, welk fruit dan ook, zitten honderden of duizenden verschillende chemische verbindingen. Daar kun je dus nooit ťťn formule voor maken!

JeroenCV

JeroenCV

• >1k berichten
  • 1153 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 03 november 2005 - 16:47

hoi Natalieke(n)

Wat is een gip?

Wat wil je precies weten van een bes? het vragen naar de chemische structuur van een bes is net zoiets als de chemische structuur van een mens. In een bes zal van alles zitten, eiwitten, vetten, mineralen, en vooral zeer veel water.

Ik heb geen idee of er ooit is uitgezocht wat er precies in zo'n ding zit; maar ik denk dat je op lossen onderdelen moet gaan zoeken. Bijvoorbeeld zoek naar eiwitten uit een bepaalde bes, via expasy (zie bij links op dit forum) Eventueel kan je via pubmed zoeken naar literatuur waarin iets over samenstelling van bessen is te vinden.

sterkte ermee enne...let een beetje op je Nederlands. (wel handig voor je toekomst met solliciteren enzo)

natalieken

natalieken

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 03 november 2005 - 16:47

maar.. wat moet ik dan doen ? :$

Beryllium: als je de Report-knop gebruikt komt je post niet in je topic te staan... ik heb daar maar even voor gezorgd dus.

Veranderd door Beryllium, 03 november 2005 - 20:54

jb31dec

jb31dec

• >100 berichten
  • 238 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 03 november 2005 - 19:34

voor het grootste deel bestaat een bes uit H2O
zoek bij biologie op wat voor cellen een bes bevat.
de pitten bevatten cellulose,
de in de bes zitten koolhydraten en de membranen ed van eiwit.
verder bevat fruit vitaminen en mineralen ed.

physicsaddict

physicsaddict

• >100 berichten
  • 111 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 03 november 2005 - 20:14

hoi Natalieke(n)

Wat is een gip?

GIP = GeÔntegreerde proef. Een soort van eindwerk samen met een samenvattend examen of basisleerstof van de hele middelbare carriŤre, nodig voor het afstuderen van TSO (Technisch Secundair Onderwijs) in BelgiŽ. Meestal gebruikt men de term GIP voor het eindwerk.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures