Springen naar inhoud

HPLC

• Log in om te kunnen reageren

Masta T-dogg

Masta T-dogg

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 04 november 2005 - 10:41

Hallo,

ik moet voor een project op school l-phenylalanine en d-phenylalanine-amide scheiden. Ik wil dit graag doen d.m.v. HPLC. Op aanraden van onze praktijkbegeleider wil ik zelf een kolom bouwen. Het gaat namelijk om zo'n 5 liter te scheiden volume. Nu heb ik nog niet echt kennis gemaakt met HPLC (wel met GC) dus weet ik er nog niet zo heel veel van. De vraag is eigenlijk: wat moet ik gebruiken als stationaire fase? Zelf had ik gedacht aan een C18 kolom, maar hoe maak ik die dan? Wat is C18? Ik heb al contact opgenomen met Varian maar tot op heden heb ik daar nog niks van gehoord. Daarnaast wil ik ook nog graag weten hoe ik mijn eluens en detector moet kiezen. Hopelijk kunnen jullie uitkomst bieden.

Mazzel,
Tim

Veranderd door Masta T-dogg, 04 november 2005 - 10:45

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

DrQuico

DrQuico

• >1k berichten
  • 2952 berichten
  • VIP

Geplaatst op 04 november 2005 - 11:08

Voor deze schaal gebruik je geen HPLC, maar gewone LC. HPLC wordt eigenlijk alleen voor analytische doeleinden of klein preperatief werk gebruikt.

Wanneer je LC wilt gebruiken kun je natuurlijk C18 silica gebruiken, maar dit is vrij prijzig en dus niet geschikt voor een dergelijke schaal. Zelf modificeren van silica tot C18 silica zou ik niet aan beginnen.
Wanneer je de scheiding perse met LC wilt uitvoeren kun je ook gewone silica gebruiken met een vrij polair eluens.

Roytje

Roytje

• >250 berichten
  • 328 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 04 november 2005 - 19:59

Kun je het niet beter destilleren?

DrQuico

DrQuico

• >1k berichten
  • 2952 berichten
  • VIP

Geplaatst op 04 november 2005 - 20:22

Kun je het niet beter destilleren?

Met smeltpunten in de orde van >270 °C ?!?

Roytje

Roytje

• >250 berichten
  • 328 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 04 november 2005 - 20:44

Met smeltpunten in de orde van >270 °C ?!?

Aha, dan wordt het lastig ja. :)

Ik zag 5 liter staan, dus ik dacht automatisch dat het om een mengsel van 2 vloeistoffen ging. Maar de stoffen zijn dus opgelost in 5 liter vloeistof.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures