Schooltje

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 52

Schooltje

Hey hey!! :)

Ik lees vaak op jullie forum.. Haal er ook heel veel info vandaan!.. Maar wat ik mij nu zo afvraag.. Hoe leer je het beste voor bv chemie.. Ik heb maandag herkansing van 4 hoofdstukken.. Hoe kan ik dat het beste aanpakken?? Afbeelding

Dank jullie wel.. :)

Berichten: 328

Re: Schooltje

Misschien dat je HIER iets aan hebt.

Belangrijk is dat je veel sommen maakt en dat je snapt wat je doet, dus niet zomaar alles via de methode in het boek doen. Maar datgene wat in het boek staat snappen en zelf kunnen bedenken hoe je een opgave zou oplossen.

Berichten: 52

Re: Schooltje

Dankje! :)

Maar tekst uit je hoofd knallen help niet eg he..?? :)

Berichten: 328

Re: Schooltje

Relax man :)

Mensen lezen je post heus wel en ze reageren ook wel. Als je 10 sec. had gewacht, had je mijn post gezien.
Ik heb maandag herkansing van 4 hoofdstukken.. Hoe kan ik dat het beste aanpakken??
Het is ook erg handig om iets eerder te beginnen met leren. Doe ik soms zelf ook en het helpt echt. :)

Wat voor text?

Berichten: 52

Re: Schooltje

Ik ben relax..

Ik verw8 niet meteen antwoord hoor! Afbeelding

Maar bedankt..

Owjah.. Ik ben al begonne.. Vraag alleen voor wat tips..

Berichten: 857

Re: Schooltje

Plumbum schreef: Ik ben relax..

Ik verw8 niet meteen antwoord hoor! Afbeelding

Maar bedankt..

Owjah.. Ik ben al begonne.. Vraag alleen voor wat tips..
dat weten we :)

maar ik studeer nu scheikunde en ervaar huiswerk maken en het samenvatten van de hoofdstukken als een heel goed principe. En je komt er dan ook snel achter waar het moeilijk is...Dan kan je altijd hier je vragen stellen en zullen wij ze zo goed mogelijk beantwoorden.

Maar het samenvatten vergt wel wat tijd...maar dan hoef je nooit meer door het boek. Dan staat alles op papier, in eigen woorden, met eigen vindingen die je helpen bij het leren.
QUOTE 

Ik heb maandag herkansing van 4 hoofdstukken.. Hoe kan ik dat het beste aanpakken??

Het is ook erg handig om iets eerder te beginnen met leren. Doe ik soms zelf ook en het helpt echt.
Roytje heeft hier dus wel gelijk...eeder beginnen is de sleutel tot het goed leren. Als je straks iets niet begrijpt ga je morgen nog met spoed je vragen stellen en helaas zijn velen daar niet van gedient.

Die 4 hoofdstukken had je donderdag al klaar moeten hebben en dan kan je nog op tijd vragen stellen en het 2x per dag doorlezen...Dan heb je een dikke voldoende...maar nu advieseer ik je dus wel het stampen en nog snel oefenen van opgaven. Het goed begrijpen zal je waarschijnlijk niet lukken..

Maar toch succes kerel..maar neem ons advies maar aan..

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: Schooltje

Je kracht van leren kun je sterk verbeteren door herhaling. De twee keer "les" en "instampen voor het examen" zijn daarvoor niet genoeg. Als je het op relaxte manier een aantal keren meer leest en op verschillende dagen soortgelijke opgaven maakt, dan wordt het tot parate kennis.

Dat moet je ook niet voor één overhoring doen, maar voor allemaal. Het wordt heel wat makkelijker om een examen over hoofdstuk 16-20 te doen als 1-15 al "parate kennis" zijn. Als je alleen de dag voor een overhoring leert, dan ben je de dag erna al weer 70% kwijt, en kun je er bij latere overhoringen dus niet op terugvallen.

Probeer je maar eens te herinneren hoe vaak je ooit het alfabet hebt opgezegd, en hoe vaak je eenvoudige rekensommetjes hebt gedaan. Die dingen blijven (als het goed is..... ) ook hangen!

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Schooltje

JeffreyButer schreef:
Plumbum schreef: Ik ben relax..

Ik verw8 niet meteen antwoord hoor! Afbeelding

Maar bedankt..

Owjah.. Ik ben al begonne.. Vraag alleen voor wat tips..
dat weten we :)

maar ik studeer nu scheikunde en ervaar huiswerk maken en het samenvatten van de hoofdstukken als een heel goed principe. En je komt er dan ook snel achter waar het moeilijk is...Dan kan je altijd hier je vragen stellen en zullen wij ze zo goed mogelijk beantwoorden.

Maar het samenvatten vergt wel wat tijd...maar dan hoef je nooit meer door het boek. Dan staat alles op papier, in eigen woorden, met eigen vindingen die je helpen bij het leren.
QUOTE

Ik heb maandag herkansing van 4 hoofdstukken.. Hoe kan ik dat het beste aanpakken??

Het is ook erg handig om iets eerder te beginnen met leren. Doe ik soms zelf ook en het helpt echt.
Roytje heeft hier dus wel gelijk...eeder beginnen is de sleutel tot het goed leren. Als je straks iets niet begrijpt ga je morgen nog met spoed je vragen stellen en helaas zijn velen daar niet van gedient.

Die 4 hoofdstukken had je donderdag al klaar moeten hebben en dan kan je nog op tijd vragen stellen en het 2x per dag doorlezen...Dan heb je een dikke voldoende...maar nu advieseer ik je dus wel het stampen en nog snel oefenen van opgaven. Het goed begrijpen zal je waarschijnlijk niet lukken..

Maar toch succes kerel..maar neem ons advies maar aan..
Wat ik vaak doe bij die opgaven is mezelf voorstellen voor een zuurkast waar de eventuele opstelling staat en de stoffen, en ik dus zelf ga doen wat in de som beschreven staat.

Berichten: 857

Re: Schooltje

Alvorens ik een opgave begin schrijf ik eerst alle relevante gegevens even op. Voor complexe berekeningen is dit zeer handig aangezien je dan overzicht krijgt. Schrijf de formules die je moet gebruiken op en vul het zooitje in.

EN SCHRIJF DE REACTIEVERGELIJKING OP!!!...dat is het belangrijkste dat er is.

Berichten: 35

Re: Schooltje

Ik maak ook altijd samenvattingen, maar kun je die dan beter op de pc maken of gewoon met de hand schrijven?

Berichten: 857

Re: Schooltje

Ik maak ook altijd samenvattingen, maar kun je die dan beter op de pc maken of gewoon met de hand schrijven?
met de hand schrijven is altijd wat ik doe...Ik denk dat je met de computer sneller geneigd bent om op websites te gaan om een beschrijving te zoeken. Als je het met de handschrijft staat het in jou woorden en je kan later hier op het forum vragen stellen als je iets niet begrijpt.

Maarjah de inhoud zal vrijwel hetzelfde blijven. Allen de computer bevat veel afleidende dingen zoals: Internet, computerspelletjes, msn...Daar heb je met een pen en een papiertje geen last van.

Berichten: 35

Re: Schooltje

Met de pen krijg je wel pijn aan je vingers :)

Berichten: 857

Re: Schooltje

Met de pen krijg je wel pijn aan je vingers :)
van het typen niet zeker :)

Berichten: 35

Re: Schooltje

Type ben ik gewent :)

Doe ik dagelijks :)

Reageer