Springen naar inhoud

Het element

• Log in om te kunnen reageren

Poll: Wie gaat er 17 November naar Het element? (0 gebruiker(s) hebben cast gestemd)

Wie gaat er 17 November naar Het element?

1. Jazeker (3 stemmen [20.00%])

Percentage van stemmen: 20.00%

2. Misschien (3 stemmen [20.00%])

Percentage van stemmen: 20.00%

3. Mij niet gezien (9 stemmen [60.00%])

Percentage van stemmen: 60.00%

Stem Gasten kunnen niet stemmen

Luders

Luders

• >100 berichten
  • 218 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 13 november 2005 - 18:49

Hoi hoi,

Ik kreeg van een KNCV een mailtje met hierin een uitnodiging voor "Het Element". (http://www.hetelement.nl/nl/page47.asp)

Nu was mijn vraag wie er van jullie heen gaat.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

rwwh

rwwh

• >5k berichten
  • 6847 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 13 november 2005 - 20:20

9:00 Algemene Leden Vergadering! Dus ik ben er vroeg. Er komen traditioneel veel te weinig mensen op de ALV (20 van de 16000 leden?!). We zouden met zijn allen voor een verdubbeling kunnen zorgen. De vergaderstukken zijn op de kncv website te vinden.

Beryllium

Beryllium

• >5k berichten
  • 6314 berichten
  • Minicursusauteur

Geplaatst op 13 november 2005 - 21:27

Nee, ik zal er niet zijn...

Met mijn huidige werkzaamheden drijf ik erg ver af van de focus van zowel de KNCV als van Het Element, en onder het mom van publish or perish gaat de tijd van een promovendus snel ergens anders in zitten :)
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

The Herminator

The Herminator

• >1k berichten
  • 2035 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 14 november 2005 - 09:31

Ik presenteer er een poster :)

Jurn

Jurn

• >250 berichten
  • 851 berichten
  • VIP

Geplaatst op 14 november 2005 - 11:10

Ik heb er de tijd niet voor.
Jurn [WSF - Technicus]

It is better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt -- Abraham Lincoln
Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.... - Carl Zwanzig

Jantine_CF

Jantine_CF

• Chemieforum.nl erelid
  • 485 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 14 november 2005 - 15:45

ik ga erheen...

JeroenCV

JeroenCV

• >1k berichten
  • 1153 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 14 november 2005 - 16:16

ik ben ook promovendus...dus ook hier tijd...

placebo

placebo

• >250 berichten
  • 660 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 14 november 2005 - 17:53

moet naar school en ben er geloof ik nog iets te jong voor 8-[ (17jaartjes)

Luders

Luders

• >100 berichten
  • 218 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 14 november 2005 - 18:40

moet naar school en ben er geloof ik nog iets te jong voor 8-[ (17jaartjes)

Ben je ooit te jong voor de wetenschap?!?

Ik ben nu ook zeker van de partij Geplaatste afbeelding

Beryllium

Beryllium

• >5k berichten
  • 6314 berichten
  • Minicursusauteur

Geplaatst op 17 november 2005 - 22:26

En? Hoe is het geweest?
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

rwwh

rwwh

• >5k berichten
  • 6847 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 17 november 2005 - 22:33

Ik heb het heel leuk gevonden. De aankleding was prima, de lunch was heel goed (catering algemeen was uitstekend), de wetenschappelijke praatjes waren heel goed, en ik heb zelfs nog wat opgestoken over innovatiesubsidies. De expositiehal was goed gevuld en veel mensen hadden een goede interesse. Alleen jammer dat er weinig posters waren.

De ALV van de KNCV had 4 bestuursleden en 8 "gewone" leden. 9:00 was zelfs voor de voorzitter niet te halen in het moderne verkeer. Ikzelf ben vanmorgen om 5:45 vertrokken vanuit een relatief donker westland (jazeker: zeer langdurige stroomstoring) en was dus wel op tijd.

Luders

Luders

• >100 berichten
  • 218 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 18 november 2005 - 08:04

De intro: Complexe moleculen was erg interessant. Geplaatste afbeelding Evenals presenteren zonder powerpoint. Echter Innovaties van DSM, was totaal iets anders dan wat ik had verwacht en viel dus nogal tegen.
De aankleding was leuk, de catering top 8-[ en genoeg pennen en gatgets om weer eventjes vooruit te kunnen 8-[

Groetjes

rwwh

rwwh

• >5k berichten
  • 6847 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 18 november 2005 - 09:11

Innovaties van DSM, was totaal iets anders dan wat ik had verwacht en viel dus nogal tegen.

Ja, het ging natuurlijk over het "open innovatiemodel van DSM". Ik vond dat een heel interessant praatje, maar dat kan komen omdat ik zelf leiding geef aan een (iets kleinere...) R&D groep.

Luders

Luders

• >100 berichten
  • 218 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 18 november 2005 - 19:27

Ja ja, op zich was het ook wel een interessant praatje. Echter, buiten het feit dat sommige dingen wat boven mij pet gingen. Is DSM (eventjes héél erg krom gezegd) een profit-organisation die anderen projecten geldt geeft om er zelf groter van te worden. Eigelijk een Bank dus 8-[ ...

Beryllium

Beryllium

• >5k berichten
  • 6314 berichten
  • Minicursusauteur

Geplaatst op 18 november 2005 - 19:31

Dat klinkt als een slecht iets op de manier zoals jij het formuleert, maar ik denk dat je dat wel in het juiste perspectief zal moeten zien.

Investeringen in nieuwe technieken, ontwikkelingen en kennis zijn kostbaar, erg kostbaar. Als je altijd puur uit moet gaan van wat de overheid aan financiering ter beschikking stelt, zouden de innovaties veel trager zijn.

Voor een profit-organisatie als DSM, en ook andere bedrijven/organisaties zoals Shell, LifeSciencePartners, enzovoorts, zijn best wel geneigd om te investeren in veelbelovende ontwikkelingen. Maar natuurlijk zullen ze daar een tegenprestatie van verwachten; dat is vaak in de vorm van een octrooi of iets in die trant, wat ze in staat stellen de investering terug te verdienen.

Veranderd door Beryllium, 18 november 2005 - 19:33

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures