Help: Luchtmonster analyse..?

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 1

Help: Luchtmonster analyse..?

Ik ben geruime tijd op zoek naar een instelling waar een luchtmonster gecontroleerd kan worden op de aanwezigheid van antivries (ethyleenglycol). Tot nu toe is dat nog niet gelukt en het is voor mij toch zeer belangrijk. De achtergrondinformatie is als volgt:

Ik vermoed dat er een kleine lekkage aanwezig is in het verwarmingssysteem van mijn auto. Daardoor komen er waarschijnlijk kleine hoeveelheden antivries (ethyleenglycol) in de lucht die door de ventilatieroosters in de cabine geblazen wordt. Ik herken de typische weezoete geur en de bijbehorende hoofdpijn na verloop van tijd. Helaas is er geen geschikte onderzoeksmethode voor dit soort problemen voorhanden in de garagebranche zodat ze mij daar niet verder kunnen helpen: 'Geen afwijkingen geconstateerd'.. Maar ik detecteer wel degelijk iets met mijn neus. In verband met de giftigheid van deze stof moet ik absoluut zeker weten of er wel of geen ethyleenglycol in de lucht zit die mijn passagiers en ik inademen.

Wie kan mij een tip geven waar ze dit soort onderzoek kunnen uitvoeren?

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: Help: Luchtmonster analyse..?

Om dit te analyseren is denk ik wel een redelijk gevulde portemonnee nodig. Het is de vraag of je dit er voor over hebt. Ik heb voor je gegoogeld, en een linkje gevonden: http://www.geodelft.nl/files/gc-pid.pdf (PDF alert). Zoek anders bij google op "Analyseren van lucht" of "analyseren van luchtmonsters"
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Berichten: 1.153

Re: Help: Luchtmonster analyse..?

TNO kan dit doen. kijk eens op http://www.tno.nl

onder andere D&V doet dit. Maar vast ook kwaliteit van leven.

Maar wat Raspoetin ook zegt...het kost geld.

Berichten: 2.399

Re: Help: Luchtmonster analyse..?

De winter komt er aan dus het is nu misschien niet het juiste tijdstip om dit experiment uit te gaan voeren 8-[ . Maar je kunt natuurlijk je koelvloeistof er uit laten lopen. Dan vul je het systeem weer met normaal demiwater, dan rij je een rondje, laat je het demiwater er uit lopen en vul weer opnieuw met demiwater. Mocht je een lek hebben, dan moet de geur nu verdwenen zijn in de auto. Maargoed wanneer je dit gaat doen, wees er zeker van dat het niet gaat vriezen buiten. 8-[

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Help: Luchtmonster analyse..?

Kun je dat niet gewoon in een GC dumpen?

Berichten: 2.399

Re: Help: Luchtmonster analyse..?

Jep als je de spullen hebt wel..............

Reageer