Soorten afval en afvoer wijze

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 23

Soorten afval en afvoer wijze

Ik heb een vraag over alle soorten afval die een laboratorium kan bevatten.

Zoals medisch afval chemisch biologisch enz.

wat voor een soort afval is dit allemaal en op wat voor een manier moet het worden "opgeruimd"

groete Xentron

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: Soorten afval en afvoer wijze

Qua afval zijn er heel veel verschillende soorten!

Je heb vaste stoffen, vloeistoffen; metalen; gehalogeneerde en niet-gehalogeneerde stoffen; radioactieve materialen, etc etc...

Heb je al eens gezocht met de forumzoekmachine?

Ik kom nog wel wat topics over afval tegen.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Re: Soorten afval en afvoer wijze

Ik denk dat je kunt stellen dat in laboratoria bijna alles wat je maar kunt bedenken voorhanden kan zijn, van totaal onschadelijk tot de meest gevaarlijke agens die je je maar kunt bedenken.

Onderzoek gebeurt naar van alles en met van alles want niets bestaat zonder een vorm van chemie.

Onderzoek naar kristalvormen van kiezel levert afval op dat je in de tuin kunt gooien terwijl onderzoek naar bepaalde virussen afval oplevert dat absoluut onder geen enkele voorwaarde buiten het lab mag komen en totaal vernietigd moeten worden.

Dus als specifiekere antwoorden wilt hebben zul je je vragen nauwkeuriger moeten omschrijven.

Gerard

Berichten: 857

Re: Soorten afval en afvoer wijze

Inderdaad zoek eens op google...

maar kijk ook eens in een chemiekaartenboek voor gevaren van verschillende stoffen en informatie.

Berichten: 38

Re: Soorten afval en afvoer wijze

nou ik had dus exact dezelfde vraag...

het lukt nou niet echt om een lijstje van die stoffen en hoe ze worden opgeruimd in het laboratorium om dat te vinden 8-[
MBO

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: Soorten afval en afvoer wijze

Vorig jaar hebben anderen dezelfde opdracht gehad, en deze ook hier op het forum besproken. De antwoorden zijn nog te vinden, zie de zoeklink van collega Be.


Reageer