spectrometrie

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 4

spectrometrie

ik heb 2 vragen waar ik niet uit kom

- Wat voor soort cuvetten worden gebruikt in het ultraviolet gebied.

- Als je licht door een cuvet stuurt, aan welke wet moet deze lichtstraal voldoen.

Als iemand het antwoord weet alvast bedankt. 8-[

Beryllium: Topic verplaatst, het documentatieforum is namelijk niet om vragen in te stellen maar is alleen, zoals de naam al zegt, voor documentatie!

Sorry dat hij al een week oud is, ik had hem niet eerder gezien.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: spectrometrie

Hallo spiegeltje, welkom op Chemieforum.nl.
Wat voor soort cuvetten worden gebruikt in het ultraviolet gebied.
Kan je je voorstellen wat UV voor extra eisen stelt aan het materiaal van een cuvet? Zou de cuvet juist heel zuiver of minder zuiver hoeven te zijn t.o.v. het zichtbare gebied?
Als je licht door een cuvet stuurt, aan welke wet moet deze lichtstraal voldoen.
Misschien dat ik de achterliggende gedachte van de vraag niet begrijp? Ik zou zeggen dat de bundel ('lichtstraal' is een fout woord) in zijn geheel door het monster gaat en niet voor een deel ernaast?
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 2.035

Re: spectrometrie

Ik snap dat je haar wilt 'sturen' Beryllium, maar dat werkt alleen als spiegeltje het begrip 'kwartscuvetten' uberhaupt kent 8-[

Wij deden ook wel eens UV-metingen in 'gewone' glas-cuvetten, en dat ging meestal ook wel goed.... pas met perspex moet je op gaan passen!

'Licht' hoeft aan geen enkele wet te voldoen... zowel 'normaal' lamplicht als laserlicht voldoet uitstekend... de bundel moet inderdaad wel geheel door de cuvet heen gaan, en liefst niet onder een hoek i.v.m. detectieproblemen Afbeelding

Reageer