Springen naar inhoud

[scheikunde] salpeterzuur opwarmen

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten

mischel

mischel

• 0 - 25 berichten
  • 5 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 november 2005 - 08:24

Ik had in een boek gelezen dat man zout zuur een salpeter zuur tot 50graag Celsius Maag opwarmen
Mijn vraag is klopt het inderdaad of kan dat niet .
Bedank ,

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

*_gast_Gerard_*

• Gast

Geplaatst op 19 november 2005 - 11:17

Hallo Mischel,

Ik heb je posts gelezen en zie dat je al een tijdje bezig bent om er achter te komen hoe je goud en zilver kunt scheiden.
Als ik kijk naar je vragen dan vermoedt ik dat je geen ervaring hebt met laboratoriumwerk en ook geen theoretische achtergrond.
Ook lijkt het me niet verstandig dit soort werkzaamheden uit te voeren in een ruimte die daar niet voor is ingericht dus zonder zuurkast ed.
Mijn advies is zoek iemand die wel ervaring heeft en bereid is je te helpen want de bewerkingen die wilt doen en de stoffen die je daarvoor nodig hebt zijn behoorlijk gevaarlijk en kunnen je en mensen in je omgeving in het ziekenhuis doen belanden.

Gerard

aanvulling.
Kijk ook naar de waarschuwingen die woelen in zijn antwoord geeft.

Veranderd door Gerard, 19 november 2005 - 11:20

Beryllium

Beryllium

• >5k berichten
  • 6314 berichten
  • Minicursusauteur

Geplaatst op 19 november 2005 - 11:51

Ik stel voor om alle vragen hieromtrent centraal in het eerste, originele topic te houden:

http://www.chemiefor...wtopic=4457&hl=

Topic gesloten

Veranderd door Beryllium, 19 november 2005 - 15:10

You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures