biomedische toepassingen van kunststoffen

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 7

biomedische toepassingen van kunststoffen

hello to all you chemical brothers and sisters...

Als er mensen zijn die mij meer informatie kunnen verschaffen over dit onderwerp; biomedische toepassingen van synthetische polymeren, aarzel dan niet om een antwoord te plaatsen op dit topic. Mijn eindwerk gaat over dit, dus alle informatie die jullie hebben kan ik wel gebruiken.

Thx a lot 8-[

Gebruikersavatar
Berichten: 2.953

Re: biomedische toepassingen van kunststoffen

Heb je al gegoogled met: polymers medicine ?

Of heb je meer specifieke vragen?

Berichten: 740

Re: biomedische toepassingen van kunststoffen

Ik heb vorig jaar een projectonderzoek gedaan na drug eluting stents voor Medtronic.

Dit was een heel interessant onderwerp, hierbij worden synthetische polymeren in een stent begruikt voor een medische toepassing (voorkomen van plague in slagaders).

Je kan effe googlen na 'drug eluting stent'

Berichten: 11

Re: biomedische toepassingen van kunststoffen

Ik heb laats ook iets vernomen van gedoceerd medicijn vrijgevende microspheres, uit lactose opgebouwd dacht ik... Verder loopt er in Oxfort een onderzoek naar ader coatings ter reaparatie van kleine beschadigingen.

Laters, Snowie

Berichten: 161

Re: biomedische toepassingen van kunststoffen

Dit is een heel breed onderwerp.... wil je iets weten over biodegradeerbare polymeren zoek dan eens op poly-l-lactic acid; niet degradeerbaar: silastic.. een siliconen polymeer voor gereguleerde afgifte, kijk op de site van ABCR.

Kijk ook eens op de site van Octoplus: gemodificeerde dextranen voor medicijn afgifte.

Er zijn ook anorganische polymeren die voor coatings gebruikt worden: hydroxyapatite.

De moderne witte vullingen voor tanden en kiezen bestaan uit acrylaten met een vulmiddel die d.m.v. UV uitgehard worden.

Kortom er is een heleboel waar uit je kunt kiezen. Ik zou zeggen: kies een bepaald onderwerp dat je verder uitzoekt want biomedische polymeren sec is erg breed.

Reageer