Favoriete muziek

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 857

Favoriete muziek

De meeste forumleden hier hebben als hobby chemie maar natuurlijk hebben we ook allemaal een andere hobby.

Een hobby van mij is muziek. Ik mag het heel graag luisteren en ook maken. Nu was ik benieuwd wat de chemieforumleden het liefste luisteren. Wat is jullie favoriete muziek?

Ik zelf luister graag naar rock en blues. Mijn favoriete bandjes zijn:

- Nirvana: fijne emotionele muziek die velen ruig vinden maar dat is iets waar je doorheen moet prikken. Een nummer waar ik van geniet is Dumb (unplugged)

- Iron Maiden: Echt zulke geniale muziek. Zeer ingewikkelde muziek met veel interessante harmoniën en melodiën. Ik heb ze live gezien en dat is echt keihard...zo goed ze zijn..echt niet normaal. Luister maar eens naar een Live versie van The Phantom Of The Opera en dan het muziekale gedeelte luisteren. Echt heel erg goed.

De band heeft nu 3 geniale gitaristen en een geweldige bassist. Zeer muziekale mensen!!! (ook een aanrader: Hallowed Be Thy Name (live))

- Jimi Hendrix: Beste gitarist ooit naar mijn mening. En hij heeft het zichzelf helemaal zelf geleerd. Luister maar eens All Along The Watch Tower...dat is echt een goede cover..met zeer goed gitaarspel.

- Stevie Ray Vaughan: Deze man is zo een goede blues gitarist. Hele ruige techniek maar enorm goed klinkende blues licks...Texas Flood is een van die geweldige nummers.

Ik hoop dat iemand ook over zijn/haar favoriete muziek wil vertellen met wat aanraders.

Berichten: 37

Re: Favoriete muziek

Hoi,

Mijn favoriete muziek is:

Nightwish:

Dit is gewoon erg relaxte symphonische muziek uit Finland, er zijn ruigere nummers maar ook erg melodische, zoals dead boys poem. Maar ook een erg goed nummer is 10th men down.

Hammerfall:

Erg goed en leuk zweeds metal bandje, die ook rustigere nrs maakt zoals Always will be. Verder zijn de melodieën en ritmes erg goed. Op het moment hebben ze 2 gitaristen, die eigenlijk beide goede stukken neerzetten. De zang is prettig om aan te horen al met al een geweldige band.

Sonata Arctica:

Dit is een finse metal band waarvan je moet houden. De gitaarstukken zijn vergeleken met Hammerfall mss wel beter bij bepaalde nrs zoals Full Moon. Maar ook power of one en tallulah zijn zeer aan te raden voor de metal liefhebbers nou jah eigenlijk voor iedereen. Het zijn voornamelijk wat ruigere nummers, maar de rustigere zijn ook wel te vinden(Letter to Dana bijv.)

Epica:

Dit is een band met een wat bredere muziekstijl, luister zelf maar naar bijv. het album Consign to oblivian, dit zijn vooral musical gerelateerde nummers. Het zit allemaal erg professioneel in elkaar en de zang is van Simone Simons een vrouw(meisje, ze is nog maar 19) met een groot stembereik en professionele instelling. Phantom Agony is ook echt aan te raden.

Nou ik hoop dat er meer mensen zijn die hun muziekkennis en smaak met ons willen delen! 8-[

Gebruikersavatar
Berichten: 851

Re: Favoriete muziek

rob18 schreef: Nightwish:

Dit is gewoon erg relaxte symphonische muziek uit Finland, er zijn ruigere nummers maar ook erg melodische, zoals dead boys poem. Maar ook een erg goed nummer is 10th men down.
Jou mag ik meteen al 8-[

Mijn favorieten zijn:

- Bon Jovi = gewoon lekker

- BZB (Band Zonder Banaan) = lekker vrolijk

- Nigthwish = ontspannend

- Franz Ferdinand = lekker vrolijk

- Celtic Myst = een genre maar wel ontspannend

Er is eigenlijk weinig muziek waar ik niet van hou 8-[
Jurn [WSF - Technicus]



It is better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt -- Abraham Lincoln

Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.... - Carl Zwanzig

Berichten: 857

Re: Favoriete muziek

Ga je ook naar het concert van Bon Jovi?

Ik heb namelijk gehoord dat het live flink tegen valt

Berichten: 48

Re: Favoriete muziek

Mijn favouite muziek is:

-Jack Johnson, en hawaiiaanse ex-surfer die hele mooie gitaarmuziek maakt. erg relaxt en fijn om naar te luisteren

-Simon en Garfunel, van voor mijn tijd, maar erg leuk.

-Creedence clearwater rivival, zeer foute muziek. bij een nummer zijn alle bandleden knetter stoned. Ook deze muziek is uit de jaren 60.

verder luister ik graag naar U2, coldplay en andere rock-achtige muziek.

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.912

Re: Favoriete muziek

Muziek, daar had ik het laatst nog met Beryllium over 8-[ Ik heb niet zo'n uitgelezen smaak, maar ik vind wel een paar dingen erg leuk ;)

U2, hoef ik niet toe te lichten natuurlijk

Jorge Ben Jor, Braziliaans icoon. Een muziekstijl die in Brazilië Samba-rock of Samba-soul wordt genoemd. Heel vrolijk en zomers erg dansbaar (schijnt, niet door mij iig)

Bajofondo Tango Club, een groep van Argentijnse producers en muzikanten die Tangomuziek combineren met elektronische genres als house, trance, hip hop, dub en drum 'n bass. Onwijs fijne plaat vooral als je hem goed hard draait. Aantal nummers te downloaden op hun site

Ramiro Musotto, een birimbau-muzikant waarbij ook weer de traditionele muziek wordt gecombineerd met elektronische genres. Levert ook weer een aparte CD al is deze wel wat nerveus soms, je moet er wel voor in de mood zijn :P

Natuurlijk nog een hoop meer wat ik verder niet zal toelichten: Faithless, Incognito, Brand New Heavies, Bleus Brothers, Eagles, Garage du Nord, Massive Attack, etc

En sinds de 16e natuurlijk ook Yukka 8-[

Oja, mijn zusje heeft net de nieuwe CD van Jamie Cullum gekocht en ik moet zeggen dat ik die ook al grijs gedraaid heb...

Berichten: 857

Re: Favoriete muziek

Jorim schreef: En sinds de 16e natuurlijk ook Yukka 8-[

Oja, mijn zusje heeft net de nieuwe CD van Jamie Cullum gekocht en ik moet zeggen dat ik die ook al grijs gedraaid heb...
Ohjah...we moeten onze forumleden wel te vriend houden..Yukka kicks **s

Maar interessante muzieksmaak Jorim...ik hoor niet vaak dat mensen buitenlandse muziek luisteren. Ikzelf heb nog nooit een poging ondernomen.

Ik was trouwens R.E.M. vergeten op te noemen. Ik heb slechts 1 cd maar ik moet zeggen dat het zulke rustgevende muziek is. En hoe Micheal Stipe ook "zingt"...echt geniaal. Nouja...hij zingt geen eens, het is net of hij praat en dat is zo prachtig. Binnenkort maar een nieuw cdtje van hun kopen

Staat op die cd van Jamie Cullum ook het nummer: The wind cries mary

Zoja dan raad ik je aan om de originele versie van Jimi Hendrix te luisteren. Die is zoveel genialer.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: Favoriete muziek

Mijn favorieten zijn o.a.:

Enigma van origine Duitse groep, maakt muziek als mix van instrumentaal, rustig met een mooi ritme

Vangelis instrumentaal/synthesizer; wie kent het niet? Bijvoorbeeld Antartica

Simly Red ook niet verkeerd
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 1.153

Re: Favoriete muziek

mijn echte favoriet is : FAITHLESS

niks gaat boven deze bijna "goddelijke" muziek.

Maar verder luister ik naar alles.

Berichten: 660

Re: Favoriete muziek

2 woorden

Rock Rocks ! 8-[

luister zo'n beetje vanalles van harde rock tot rustige rock 8-[ en soms een beetje punk en metal

voor de mensen met winamp moet je winamp eens opstarten Ctrl + L tikken en dan dit ip: http://213.251.132.210:8002

is een lekker radio station (rock, punk, alternative)

mvg Kevin

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: Favoriete muziek

Ik hou van Rock en Nederpop.

Mijn favorieten zijn:

Rock: Live, Red hot chilli Peppers, Counting Crows, Anouk

Nederpop: Blof, Acda en de Munnik, VanDikHout



Ik ben twee keer naar een concert van Blof geweest die gasten zijn live echt goed. (één keer in de heiniken music hal). En ik ben ook twee keer naar acda en de munnik geweest.

MvG Ron

Berichten: 125

Re: Favoriete muziek

Rolling Stones.....

U2

REM

Queen

Peter Gabriel

Talking Heads

Joy Division

Pink Floyd

Waterboys

Nits

Heather Nova

Sjouke

Gebruikersavatar
Berichten: 851

Re: Favoriete muziek

JeffreyButer schreef: Ga je ook naar het concert van Bon Jovi?

Ik heb namelijk gehoord dat het live flink tegen valt
Ik ga inderdaad naar het concert in het Goffertpark
Jurn [WSF - Technicus]



It is better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt -- Abraham Lincoln

Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.... - Carl Zwanzig

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: Favoriete muziek

De 7e symphonie van Dmitri Shostakovich is geloof ik nog niet genoemd, en zijn 24 preludes en fuga's gespeeld door Tatjana Nikolajeva ook niet....

Mahlers 6e?

Of toch Sibelius' Karelia suite?

Berichten: 778

Re: Favoriete muziek

In willekeurige volgorde:

Gorillaz

Jamiraquai

John Legend

LCD Soundsystem

U2

Michael Jackson

Jack Johnson

Jorgen ben Jor

Björk

Jay-Z

N.E.R.D.

Kayne West

Moby

Dr. Dre

Eminem

Faithless

Coldplay

Badly drawn boy

Daft Punk

Junkie XL

Relax

Sean Paul

The Isley Brothers

The White Stripes

Red hot chili pepers

Radio Head

Cree Summer

Jamie Cullum

Dit zo even uit mijn hoofd.

Best breed 8-[

Reageer