JDS Uniphase

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 111

JDS Uniphase

Kent iemand een winkel (online misschien) die producten van JDS Uniphase verkoopt?

Re: JDS Uniphase

Ik heb wel adres in Nederland maar het is niet bekend inde telefoongids.

raar??

JDS Uniphase

PROFESSOR HOLSTLAAN 4

5656 AA EINDHOVEN

Berichten: 111

Re: JDS Uniphase

Gerard schreef: Ik heb wel adres in Nederland maar het is niet bekend inde telefoongids.

raar??

JDS Uniphase

PROFESSOR HOLSTLAAN 4

5656 AA EINDHOVEN
Hebben die misschien een online catalogus met prijslijst? En is het mogelijk om daar als particulier te bestellen?

Re: JDS Uniphase

Ik heb wel adres in Nederland maar het is niet bekend inde telefoongids.

het staat ook niet op de website van de firma.

raar??

Er is wel een adres in duitsland.

Neem contact met de firma op over via wie ze in nederland leveren.

JDS Uniphase

PROFESSOR HOLSTLAAN 4

5656 AA EINDHOVEN

Leipziger Strasse 4

85386 Eching

Germany

Tel +49 89 318880

Fax+49 89 31888444

Op de site hebben ze wel een productoverzicht maar zover ik kan zien geen prijzen

http://www.jdsu.com/

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.917

Re: JDS Uniphase

Volgens mij zitten ze al een poosje niet meer in Eindhoven. De locaties op de site bevestigen dit...
gevonden op een weblog schreef:JDS Uniphase vertrekt uit Eindhoven: 294 banen weg

Glasvezelfabrikant JDS Uniphase sluit binnen anderhalf jaar zijn fabriek in Eindhoven. Daarbij verliezen alle 294 medewerkers hun baan.

Telecom

JDS Uniphase produceert onder meer lasers voor glasvezelcommunicatie. Door de neergang in de telecomsector boekte het bedrijf afgelopen kwartaal een wereldwijd verlies van 1 miljard euro. G. Klinkenberg van de FNV vreest dat het merendeel van het personeel elders moeilijk aan het werk zal kunnen.

"Het zijn goed opgeleide mensen, maar hightech bedrijven als ASML en Philips hebben niemand nodig in deze sector'', aldus Klinkenberg. Wel probeert de FNV een goed sociaal plan te krijgen voor het de werknemers.

Fusie

JDS Uniphase is in 1999 ontstaan uit de fusie van het Canadese JDS Fitel en het Amerikaanse Uniphase Corporation. Die laatste had in 1998 het Eindhovense Philips Opto-electronics ingelijfd. JDS Uniphase is al maandenlang bezig met een wereldwijde reorganisatie. Volgens P. Coolen van de ondernemingsraad reageerden de werknemers in Eindhoven gelaten op het nieuws over de sluiting. De raad is aan het onderzoeken of er een mogelijkheid is om de fabriek onder een andere vlag door te laten gaan.

Naar Amerika

JDS Uniphase verhuist in de komende anderhalf jaar de diverse onderdelen van de fabriek naar het Amerikaanse San Jose en Trenton. Het concern stapelde de afgelopen maanden reorganisatie op reorganisatie. Vorig jaar ontsloeg het bedrijf wereldwijd al 16.000 werknemers. In Eindhoven ging er druppelsgewijs een streep door tientallen banen. De directie van JDS Uniphase in Eindhoven was vrijdag niet bereikbaar voor commentaar.

©rtlz.nl

Groetjes Nathalie

http://vrienden.clubs.nl/demi

Gewijzigd door - Nathalie op 15 Sep 2002 19:19:24
Zie ook hier...

Berichten: 111

Re: JDS Uniphase

Ik vraag nu wel naar producten an JDS Uniphase, maar ik ben eigenlijk op zoek naar hoog vermogen (100 mW tot 500 mW) laserdiodes. Fitel (oa) levert producten die gebruikmaken van dit soort laserdiodes. Weet iemand misschien waar ik zo'n dingen op de kop kan tikken?

Reageer