Goedkope ph meters?

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 6

Goedkope ph meters?

Ik vroeg me af of hier mischien mensen zijn die ervaring hebben met betaalbare (pen) ph meters zoals die bijvoorbeeld op ebay worden aangeboden.

Merken die je daar veel ziet zijn bijvoorbeeld:

ARCARDA en Hanna

Voorbeeldje:

http://cgi.ebay.nl/ARCARDA-PH-Meter-PH-Tes...1QQcmdZViewItem

Zelf ben ik wel eens wat aan het hobbyen met plantenextracten, alkaloiden isoleren en dergelijke. Ik vind pH papier een beetje irritant en ik vraag me ook af of ze wel echt betrouwbaar zijn in zulke extracten waar van alles in zit wat zou kunnen reageren.

Groot minpunt van deze meters is trouwens wel de schijnbare nauwkeurigheid. Ze zijn af te lezen op 2 decimalen terwijl ze maar tot 1 nauwekeurig zijn.

Graag zou ik wat ervaringen horen.

ps. mocht er iemand zijn die een ph meter over heeft, dan hoor ik het graag.

Berichten: 2.399

Re: Goedkope ph meters?

Ik heb er ervaring mee. Ze werken redelijk, maar kunnen niet tippen aan een gewone pH meter. Ik gebruik ze alleen als ik hele kleine hoeveelheden heb en daar de pH van wil meten. Je hoeft namelijk maar een enkele druppel op het plateau te leggen en de pH wordt al gegeven. Hier zit waarschijnlijk ook de onnauwkeurigheid 8-[

Berichten: 111

Re: Goedkope ph meters?

Al eens op www.conrad.nl of conrad.be gekekenen? Als ik me niet vergis hebben zij ook een aantal (deftige) pH-meters voor een redelijke prijs.

Gebruikersavatar
Berichten: 496

Re: Goedkope ph meters?

Ik heb momenteel diverse ph meters op mijn website staan.

Labstuff

Reageer