Storm!

Moderator: Rhiannon

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Storm!

Ja ik weet het, vrijdagmiddaggevoel overheerst... 8-[

Hoe staat het met de weersomstandigheden bij de leden op dit moment? Hier in R'dam is het nu (pakweg 16.00 uur) al donker, en er waait een wind zodanig dat het gebouw er letterlijk van lijkt te zwoegen. Lijkt wel een orkaan...

Bij tijd en wijlen trilt mijn bureau gewoon mee op het ritme van de storm.

Geen sneeuw hier, ik begrijp dat het oosten wel sneeuw heeft gehad...?

Ik hoop nog wat sneeuw te zien dit weekeinde, leuk voor de sfeer (maar mag wachten tot ik thuis ben :) ).
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Re: Storm!

De omstandigheden zijn waardeloos, een roostervrije dag, de hele dag al regen en geen enkele behoefte om naar buiten te gaan, de computer staat aan zo nu en dan op het forum kijken en de tijd verstrijkt.

Gerard

Berichten: 740

Re: Storm!

In Waalwijk blijft de sneeuw nu liggen 8-[

Begint al een beetje wit te worden :)

Berichten: 1.153

Re: Storm!

in Rijswijk is het de hele dag al aan het regenen met af en toe wat hagel. Het gebouw is niet echt hoog, dus veel last van wind is er niet. Het waait wel hard.

Berichten: 58

Re: Storm!

Heeel erg raar weer!

Moest net even kwartiertje fietsen: ik vertrok in plensende regen en eindigde in hagel. Toen ik later terugfietste sneeuwde het!

Alle grassprietjes voor mijn raam zijn 1 kant opgeblazen door serieuze windstoten en al bijna vastgevroren Afbeelding

Het gevoel in mn handen komt net terug 8-[

Gebruikersavatar
Berichten: 186

Re: Storm!

Hier in Enschede is het nu een complete chaos. Het openbaar vervoer ligt zo goed als plat, en ligt hier nu zo'n 20-25cm schat ik. Mijn bergschoenen verdwenen helemaal in de sneeuw toen ik net buiten was om een paar foto's te schieten. Op alle doorgaande wegen, de ring en de A35 kun je alleen maar stapvoets rijden. De combinatie van wind en sneeuw laat hier een boel boomkruinen en takken breken.

Mijn fietsrit van school naar huis is normaal 10 minuten, nu was het 40! Een boel van mijn klasgenoten hebben al een slaapplek geregeld met mensen die in de stad wonen, omdat de bussen niet meer rijden. En tot overmaat van ramp vielen er hier ook nog diverse mobiele netwerken uit.

Ik ga straks lekker aan de glühwijn. 8-[

Berichten: 48

Re: Storm!

In culemborg waait het hard, sneeuw het hard en regent het hard. Ook hiet ligt het openbaar vervoer plat. veel klasgenotenkunnen niet naar huis met de trein. Er rijden ook geen bussen...

De sneeuw blijft niet eens liggen. Bleef het liggen, dan was het nog wat.

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.917

Re: Storm!

Hier in Krabbendam was de ellende na een uur of elf twaalf alweer voorbij, vanaf toen dus ook weer windstil, bewolkt, droog en fris. Afwachten wat voor ellende er nog komen gaat 8-[
Mijn bergschoenen verdwenen helemaal in de sneeuw toen ik net buiten was om een paar foto's te schieten.
Wat leuke plaatjes online staan? :)

Gebruikersavatar
Berichten: 186

Re: Storm!

Wat leuke plaatjes online staan?
Helaas, ik schiet nog ouderwets met rolletjes...

Maar op http://www.nu.nl/news.jsp?n=632091&c=10 staan plaatjes, ook uit Enschede.

Ik hoor net dat er een file van 70km tussen Apeldoorn en Hengelo staat.

Berichten: 3.145

Re: Storm!

Als ik dit zo lees kun je toch maar beter in Groningen zitten. De hele dag droog weer en vrijwel windstil. Pag rond ca. 17.00 begon het hier minder te worden. Blijkbaar ligt het centrum van het lagedrukgebied boven Groningen en daardoor bleef het hier mooi rustig weer.

Berichten: 592

Re: Storm!

18u 13 en het noorden van Oost-Vlaanderen ziet helemaal wit

Gebruikersavatar
Berichten: 2.953

Re: Storm!

Als ik dit zo lees kun je toch maar beter in Groningen zitten. De hele dag droog weer en vrijwel windstil. Pag rond ca. 17.00 begon het hier minder te worden. Blijkbaar ligt het centrum van het lagedrukgebied boven Groningen en daardoor bleef het hier mooi rustig weer.
Inderdaad, vandaag was het in Groningen eigenlijk best lekker weer.

Is het ook een keertje andersom 8-[ :)

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: Storm!

Ik heb net een rivier die de regen had gegraven omgeleid. Hij kwam bij mij in de tuin uit, en loopt nu naar de sloot. Mijn pompje is al een uur bezig met 50l/minuut water uit de tuin de sloot in te pompen, en hij moet nog een uur of twee schat ik....

Van de zomer keer ik het om: dan pomp ik het water uit de sloot de gortdroge hete tuin weer in....

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: Storm!

Welke weer ellende?

Hierin Hoogeveen(Drenthe) is vandaag haast geen regen gevallen of sneeuw. Zelfs waait de wind niet eens hard. Ik had een vrije dag en ik ben met mijn vriendin wezen winkelen maar ik vond het weer best lekker niet eens echt heel koud.

MvG Ron

Berichten: 328

Re: Storm!

Ik heb er net 4,5 uur over gedaan om thuis te komen!!!! De bus van Philips naar het station doet er normaal 10 min. over en nu deed hij er 25 minuten over. Daarna reden er minder treinen tussen Nijmegen en Arnhem. In Arnhem aangekomen bleek dat er geen enkele bus meer reed. Heb ik daar meer dan 2 uur staan wachten en toen kwam er eindelijk een. De buschauffeur zei: "Ik heb 3 uur vertraging." 8-[

Heel Arnhem centraal stond vol met mensen die zaten te wachten op de treinen of bussen, niet normaal meer.

Reageer