Springen naar inhoud

Analytische procedures

• Log in om te kunnen reageren

Spliffeh

Spliffeh

• 0 - 25 berichten
  • 12 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 november 2005 - 19:48

Mogen chemicaliŽn die een technische zuiverheidsgraad hebben, gebruikt worden als standaarden bij analystische procedures? of moeten de chemicaliŽn aan andere bepaalde zuiverheidsgraden voldoen?

Veranderd door Spliffeh, 27 november 2005 - 19:54

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Napoleon1981

Napoleon1981

• >1k berichten
  • 2399 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 november 2005 - 19:58

Hangt er totaal vanaf hoe nauwkeurig je wilt of moet zijn.

rwwh

rwwh

• >5k berichten
  • 6847 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 27 november 2005 - 19:59

Dat lijkt me heel persoonlijk! Als die technische zuiverheid >99% is, de verontreinigingen niet extreem storen, en je experiment op 5% nauwkeurig moet zijn: waarom niet? Als technisch zuiver >95% is, de verontreinigingen storend werken, en je experiment op 1% nauwkeurig moet zijn,....

edit: als ik de eerste wil zijn, moet ik sneller leren typen, of kortere antwoorden schrijven.

Veranderd door rwwh, 27 november 2005 - 20:00

Spliffeh

Spliffeh

• 0 - 25 berichten
  • 12 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 november 2005 - 20:04

wel jah, ik heb morgen labo dus... en we moeten een geschikte standaardstof vinden om te calibreren... er is ons immers geen nauwkeurigheidspercentage gegeven 8-[

Dkakebeeke

Dkakebeeke

• >25 berichten
  • 58 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 november 2005 - 20:11

Ik ben even kwijt wat de exacte afkorting is.. maar als het goed is staat er op flessen die hier speciaal voor zijn bedoeld een bepaalde afkorting: ik dacht P.A. quality.
Hoe dan ook, het staat als het goed is aangegeven op de flessen ( Acros heeft zo bijvoorbeeld een stuk of 20 verschillende versies van ethanol, waarvan er specifiek staat aangegeven welke bedoeld zijn voor analytische-doeleinden)

EDIT: Zoals Roytje al heeft geschreven is het inderdaad Pro Analyse

Veranderd door Dkakebeeke, 27 november 2005 - 20:30

Roytje

Roytje

• >250 berichten
  • 328 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 november 2005 - 20:22

P.A. quality(practical analysis?).

Pro Analyse

*_gast_Gerard_*

• Gast

Geplaatst op 27 november 2005 - 20:32

wel jah, ik heb morgen labo dus... en we moeten een geschikte standaardstof vinden om te calibreren... er is ons immers geen nauwkeurigheidspercentage gegeven 

We kunnen je misschien wel verder helpen als je ons kunt vertellen bij welke bepaling en met welke techniek(gravimetrie, titrimetrie spectroscopie...) je moet werken.

Gerard

Fuzzwood

Fuzzwood

• >5k berichten
  • 11101 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 27 november 2005 - 22:00

wel jah, ik heb morgen labo dus... en we moeten een geschikte standaardstof vinden om te calibreren... er is ons immers geen nauwkeurigheidspercentage gegeven 8-[

Als je een andere stof moet stellen kun je zelfs beter uitgaan van oertiterstoffen.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures