[scheikunde] Iodimetrie

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 170

[scheikunde] Iodimetrie

Uit een zoekopdracht heb ik dit gevonden
(C6H8O6) + H2O → ← dehydro-ascorbinezuur (C6H8O7) + 2 H+


Nu is mijn probleem dat ascorbinezuur + Br2 dehydroascorbinezuur + 2 Br- + 2H+ vormt

Op de tekening uit onze cursus krijg ik echter C6 H6 O6 met benaming dehydro ascorbinezuur.

Zoals jullie zien is de formule verschillend met bovenstaande.

dit is dus mijn eerste probleem

mijn tweede probleem is dat ik op het forum een tekening van ascorbinezuur heb gevonden maar geen van dehydroascorbinezuur. en ik zou deze nodig hebben voor mijn laboverslag

Ik heb gezocht op google, wel genoeg sites gevonden maar deze werden door het werk geblokkeerd :) :)

met vermelding " Your request was denied because of its content categorization: "Supplements and Unregulated Compounds;Drugs"

Zou iemand me hiermee kunnen helpen

Grts

El Blanco

Berichten: 1.153

Re: [scheikunde] Iodimetrie


Re: [scheikunde] Iodimetrie

Ik heb de structuurformules in de chemie-olympiade gevonden.

Ik hoop dat deze wel kunt openen.

http://www.chemistry.science.ru.nl/olympia...l/NCOV80-92.pdf blz 87 en 93

Ik weet niet hoe ik een figuur uit een .pdf kan kopieren naar het forum, kan iemand me vertellen hoe je dat doet?

Gerard

aanvulling

:) te laat

Berichten: 170

Re: [scheikunde] Iodimetrie

Beste,

Tweede probleem reeds opgelost waarvoormijn dank aan Gerard en JeroenC

Nu zit ik natuurlijk nog met het eerste :
C6H8O6) + H2O → ← dehydro-ascorbinezuur (C6H8O7) + 2 H+ 

Nu is mijn probleem dat ascorbinezuur + Br2 dehydroascorbinezuur + 2 Br- + 2H+ vormt

Op de tekening uit onze cursus krijg ik echter C6 H6 O6 met benaming dehydro ascorbinezuur.

Zoals jullie zien is de formule verschillend met bovenstaande.

dit is dus mijn eerste probleem


Grts

El Blanco

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: [scheikunde] Iodimetrie

OFFtopic @ Gerard
Gerard schreef:Ik weet niet hoe ik een figuur uit een .pdf kan kopieren naar het forum,  kan iemand me vertellen hoe je dat doet?

Gerard
Wat je zou kunnen doen is een screendump maken, afbeelding selecteren en deze uploaden bij http://www.imageshack.us

Dus: PDF laden, afbeelding opzoeken en evt inzoomen, een ram op de printscreen knop op je toetsenbord geven, Paint openen, edit>paste kiezen, afbeelding selecteren, deze weer copy/pasten naar een nieuwe paint afbeelding, opslaan en uploaden bij genoemde internetsite.
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Re: [scheikunde] Iodimetrie

OFFtopic @ Raspoetin

bedankt

ONtopic @ El Blanco

Zoals je ziet is dehydro-ascorbinezuur (C6H8O7) uit je reactie ten opzichte van

dehydro-ascorbinezuur uit chemfinder gehydrateerd.

Waarom denk je dat je resultaat uit je zoekopdracht betrouwbaar is en de structuurformule uit je cursus niet?

Ik denk dat het water er niet in thuis hoort.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: [scheikunde] Iodimetrie

Normaal ascorbinezuur heeft de molecuulformule C6H8O6. Het lijkt me dan logisch dat, wanneer er 2x een waterstofion vrijkomt, het beestje opeens C6H6O62- is :)

Reageer