[scheikunde] Gaswasfles?

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 25

[scheikunde] Gaswasfles?

Scheikunde PO

Organisch materiaal (=biogas) kan worden om gezet in vaste, vloeibare of gasvormige brandstoffen respectievelijk kolen en hout, alcohol en plantaardige oliën, biogas. De productie van biogas in de wereld neemt toe. Het gas bestaat voor ongeveer 50 procent uit methaangas en de rest is voornamelijk koolstofdioxide. Het methaangas kan men gebruiken voor elektriciteitsopwekking of het wordt geleverd aan het aardgasnet.

Bouw een eenvoudige opstelling (et de materialen die op sgool beschikbaar zijn), waarmee uit biomassa , biogas gewonnen kan worden. Verder moet je uit het biogas het koolstofdioxidegas verwijderen, zodat methaangas overhoudt.

houd rekening met de volgende zaken:

- gebruik een mengsel van compost en mest

- de bacteriën die biogas produceren werken het beste bij 30-35 graden

- de bacterie heeft water nodig

- de apparatuur moet goed gasdicht zijn

- methaangas is niet oplosbaar in water

- indien in het apparaat zuurstof aanwezig is, produceert de bacterie koolstofdioxide in plaats van methaan

- de vorming van het gas heeft tijd nodig

Voor de tekening kun je de volgende link drukken!>>> Mijn site en die van andere vrienden ((Online_NG))

Ik en daan hebben al een tekening gemaakt, maar we weten niet welke formule we zouden moeten gebruiken en we weten niet eens of de tekening klopt we hopen dat iemand ons ermee kan helpen. Ook zou het super zijn als iemand wist hoe je zo'n formule wist te maken. Ik niet namelijk. Afbeelding

Er bedankt alvast! :)

Re: [scheikunde] Gaswasfles?

De opstelling ziet er wel aardig uit maar ik heb nog wel een paar vragen.

1. Waarom 3 wasflessen en wat zit erin?

2. Hoe controleer je de temperatuur in de biomassa?

3. Hoe willen jullie de zuurstof uit de opstelling verdijven?
Ook zou het super zijn als iemand wist hoe je zo'n formule wist te maken


Ik zou ook niet weten over welke formule het gaat met de informatie die je geeft.

:) formule 1 :) grapje

Gebruikersavatar
Berichten: 91

Re: [scheikunde] Gaswasfles?

4. Hoe wordt de watervoorziening geregeld????

Nog een kleine toevoeging.

Jeroen
What we do in life echoes in eternity

Reageer