afvalverwerking

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 45

afvalverwerking

hallow, weten jullie misschien hoe de afvalverwerking na het lab gaat?

Re: afvalverwerking

Alibout,

In ieder geval welkom op dit forum

Boven in de balk staat een knop zoeken even aanklikken en je vindt topics die over dit onderwerp gaan.

Ik begin chagerijnig te worden ***CENSORED****

rwwh: als je chagerijnig bent kun je beter niet op het forum schrijven, maar even afkoelen.

Berichten: 45

Re: afvalverwerking

ik had net al gekenken of ik mijn vraag er bij zag staan, alleen stonden daar alleen vragen over afval stromen en afval op het lab. en ik moet weten wat er met het afval gebeurt als het hij het lab WEG is.

Berichten: 328

Re: afvalverwerking

Misschien is dit topic handig KLIK
In ieder geval welkom op dit forum
Gerard

Geregistreerd: 01 november 2005

alibout

Geregistreerd: 27 oktober 2005

Dus wie moet wie nou welkom heten :)

Berichten: 45

Re: afvalverwerking

lol Roytje. aan dat linkje heb ik niet zo veel, want ik hoef niet te weten wellke afvalstromen er zijn maar ik moet weten hoe de afvalverwerking

gaat nadat het weg is bij het lab

Berichten: 328

Re: afvalverwerking

Lees die link maar eens na dan.
Het merendeel van al het chemische afval wordt in ovens verbrand met extreem hoge temperaturen zodat er echt (bijna) niks meer overblijft.
Ons afval wordt verwerkt door de AVR

Voor informatie zie onderstaande link

http://www.avr.nl/index_Domain.jsp?NodeID=1&50711.0=33518.0

Gerard
En nog een aantal berichtjes.

Berichten: 45

Re: afvalverwerking

heeft iemand van jullie dat misschien in een scheme a.u.b.

Re: afvalverwerking

heeft iemand van jullie dat misschien in een scheme a.u.b.


Sorry maar wat is "dat"?

Berichten: 45

Re: afvalverwerking

een schema bedoel ik :)

Re: afvalverwerking

Sorry alibout ik was niet duidelijk genoeg de vraag is eigenlijk wat moet er in dat schema staan?

Berichten: 45

Re: afvalverwerking

wat er gebeut met het afval als het weg is bij het lab, dus bv word het verbrand of gerecycelt.

Re: afvalverwerking

Ik werk op een lab in een ziekenhuis en zal ruwweg aangeven wat we met ons afval doen.

De belangrijkste afvalstromen

1.Huishoudelijk afval wordt opgehaald door de reinigingsdienst en wordt verbrand.

2.Ziekenhuisafval, dat bestaat uit potentieel besmet afval, wordt centraal verzameld afgevoerd en verbrand

3. Papier wordt apart verzameld en gerecycled.

Andere afvalstromen.

Batterijen centraal verzameld en opgewerkt.

Vloeibaar chemisch afval wordt in diverse categorieen verzameld en verbrand.

Zo nu en dan worden allerlei verouderde chemicalieen in overleg met de milieudienst afgevoerd en verbrand.

Recyclen van het chemisch afval is vrijwel niet mogelijk omdat het om kleine hoeveelheden gaat met lage concentraties en veel verschillende stoffen.

Op de verbrandingsinstallaties zullen nog wel diverse dingen worden gerecycled maar dat zul daar moeten navragen.

Berichten: 45

Re: afvalverwerking

oke thx man, daar kom ik wel me voor uit :) :D:D

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: afvalverwerking

Gerard schreef: Ik werk op een lab in een ziekenhuis en zal ruwweg aangeven wat we met ons afval doen.

De belangrijkste afvalstromen

1.Huishoudelijk afval wordt opgehaald door de reinigingsdienst en wordt verbrand.

2.Ziekenhuisafval, dat bestaat uit potentieel besmet afval, wordt centraal verzameld afgevoerd en verbrand

3. Papier wordt apart verzameld en gerecycled.

Andere afvalstromen.

Batterijen centraal verzameld en opgewerkt.

Vloeibaar chemisch afval wordt in diverse categorieen verzameld en verbrand.

Zo nu en dan worden allerlei verouderde chemicalieen in overleg met de milieudienst afgevoerd en verbrand.

Recyclen van het chemisch afval is vrijwel niet mogelijk omdat het om kleine hoeveelheden gaat met lage concentraties en veel verschillende stoffen.

Op de verbrandingsinstallaties zullen nog wel diverse dingen worden gerecycled maar dat zul daar moeten navragen.
Als het chemisch afval uit een lab komt en bijvoorbeeld tolueen (een oplosmiddel) is, wordt dit meestal gewoon gedestilleerd. Niks verbranden, lekker recycelen :)

Reageer